Optikai csalódásnak vagyunk az áldozatai az E-Pace esetében, no nem arról van szó, hogy ronda lenne a britek első kompakt szabadidő-autója, csak sokkal nagyobb annál, ahogy azt a sajtófotók alapján gondolná az ember. Az egésznek a kulcsa a gömbölyű vonalvezetésben keresendő, a hatalmas íveknek és a nagyméretű fényszóróknak köszönhetően játékautós a megjelenés, miközben igenis egy komoly géppel van dogunk.
Jaguar E-Pace P250 AWD Aut.
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU
A 4,4 méteres hossza még parkolóhely-barát, de a 2 méteres szélességével szűk mélygarázsban már gondot jelenthet a kiszállás, főleg, hogy a hatalmas méretű ajtók épségére is oda kell figyelni – ezek körbefogják a küszöböt, jó eséllyel megússzuk a kiszállást anélkül, hogy összekoszolnánk a lábunkat. A gyár mégis kismacskának titulálja az új modelljét, amit a szélvédő ragasztásának sarkában elhelyezett grafikával is jelez, ezenkívül még a hátsó lámpában fedezhető fel a vadállat, illetve a könyöklő alatti rekesz alján lévő gumiborításon a jaguár bundájának mintázata.
Vezetőközpontú a kialakítás, analóg műszerek informálnak a történésekről
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU
Nagyméretű, kényelmes fotelek várják az embert az első sorban, a műszerfalat azonban kicsit üresnek érezni. A kormánykerék sokat takar belőle, de pontosan itt, a vezető keze ügyében olcsó hatású műanyag burkolatot alkalmaznak, miközben majdnem mindent díszvarrással feldobott bőrkárpit borít (ami a First Edition kivitelnek köszönhető) – mindenképpen érdekes a kontraszt. Mondjuk a manapság divatos zongoralakk-fekete műanyagnál praktikusabb választás ez a műanyag, hiszen nem látszik meg rajta a kéznyom, és a por is alig.
Ott a kismacska a szélvédő tövében
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU
Hatalmas méretű érintőképernyő határozza meg a középkonzolt, és itt találjuk az eredetileg jobbkormányos kialakításról árulkodó részletet is, a rádió bekapcsoló/hangerő gombja az anyósüléshez van közelebb. A szellőzés beállítására szolgáló forgókapcsolókhoz hasonlókkal nem is olyan régen a Dacia Dusterben találkoztam, s érdekes módon nem a márka többi modelljében használt forgókapcsoló, hanem hagyományos előválasztó kar segítségével lehet vezérelni a 9 fokozatú automatikus váltót.
Hiába a padló alatti 93 liter, a csomagtér azt beleszámolva is átlag alatti
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU
Van elég tárolóhely a kisebb-nagyobb tárgyaknak, az ajtókárpit felső részének kiképzése pedig olyan, hogy kifejezetten kényelmesen lehet pihentetni a kezet még felhúzott ablak mellett is. A második sorban kényelmesen elférni, még fejtérből is van bőven, ami azért említést érdemlő, mert a tesztautó üvegtetejének árnyékolója miatt ez másként is alakulhatott volna. A lehajtható könyöklő kényelmes magasságban van, a szellőzőnyílások alatt pedig rögtön három áramvételezési lehetőséget találni, ami az eszközfüggőknek áldás. A hátsó üléspad kialakítása egyébként a kétszemélyes használatot favorizálja, a középső hely nem olyan kényelmes, mint a kicsit besüllyesztett szélső pozíciók.
Jól fordul az E-Pace, de azért nem tagadhatja le, hogy közel két tonnát mozgatunk
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU
A teljes cikket ITT olvashatja tovább.
Elektromos autók gyártására áll át a Jaguar
Miközben nem is olyan régen még csak a távoli jövőben várták az elektromos autózás elterjedését, egyre több jel utal arra, hogy elérhető közelségbe került a nagy paradigma-váltás. A Jaguar például most jelentette be, hogy 2025-től már csak 100%-ban elektromos hajtású autókat kíván gyártani. Ami elég merész célnak tűnik, tekintve, hogy a márka bevételei egészen a közelmúltig 90%-ban dízelmotoros modellekből származtak. Ugyanakkor a 2018-ban bemutatott teljesen elektromos Jaguar I-Pace-szel már bizonyították, hogy van mire építeni ezeket a terveket.
Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.