Miközben a Fiat Lineával egyetemben a többiek kivétel nélkül kiskategóriás modellekből épülnek, a Renault válságmodelljének a Mégane, vagyis egy modernebb kompakt típus adja az alapjait. Persze a költségcsökkentés a Fluence esetében is tetten érhető – amire egyebek között a törökországi gyártás is bizonyítékul szolgál –, ám az utastér anyagait, a méreteket és a kivitelezést vizslatva egyértelmű a francia gyökerű modell lépéselőnye. A Renault tavaly még tovább javította a Fluence értékeit, s a modernizált autó már hazánkba is megérkezett.
A változások tekintetében leginkább apróságokról beszélhetünk, ám összességében a négykerekű kívánatosabb lett, mint valaha. Néhány új szín eleve magabiztosabb jelenséggé varázsolja, a szinte változatlanul hagyott far mellett jelentősen átdolgozott frontrész szintén nagyon jót tett neki.
Az új lámpák a hármas tagolású lökhárítóhoz hasonlóan elegánsabbak lettek, a megnőtt embléma pedig büszkeséget sugall. A két legmagasabb felszereltségi szinten továbbá ledes helyzetjelzők és szériában járó könnyűfém keréktárcsák teszik még határozottabbá a megjelenést. Az utastérben a legnagyobb változást a Mégane jelenlegi sorozatától örökölt digitális műszerek és az átdolgozott kárpitok jelentik, s a multimédiás rendszereket is kicserélték a fejlesztők.
Ennek köszönhetően immár az alapfelszereltség részét képezi az usb-csatlakozós, bluetooth-os telefon-kihangosítóval is felvértezett hifi, amelyhez a második szinttől központi kijelző is jár. 220 ezer forintért megvásárolhatjuk a márka friss fejlesztésű, villámgyors R-Link integrált navigációs és multimédiás rendszerét, amely a középkonzolról és az érintőképernyőről egyaránt vezérelhető; a kijelző felbontása kiváló. Az R-Linkhez olyan finomságok tartoznak, mint az utastérben speciális motorhangokat generáló R-Sound Effect program, amelynek köszönhetően egy gázolajos változatot hajtva akár egy Clio V6 vagy éppen egy motorkerékpár nyergében is érezhetjük magunkat.
A menetpróba tapasztalataiból a rendszer igazán hatásvadász, és szuperül működik, ám ügyes R-Sound Effect ide vagy oda, mi inkább a kínálathoz újonnan csatlakozott 1.6 Energy dCi erőforrásnak örülünk, amely már több modellben is tanúbizonyságot tett kiváló képességeiről. A pörgős dízel a Fluence motorházteteje alatt is szupernek bizonyult, aszkéta étvágy mellett kiemelkedően jó menetteljesítményeket garantálva a 4,62 méter hosszú franciának. Az óriási utas- és 530 literes csomagtérrel megáldott, egészen jó anyagokból építkező, valamint elfogadhatóan összeszerelt szedánt kiválóan mozgatta a 130 lóerős, 320 newtonméteres négyhengeres, a start/stop rendszer nélkül ígért 4,6 literes gyári átlagfogyasztás pedig önmagáért beszél.