Ebben leginkább az ázsiai régió veszi ki szerepét, ahol öt százalék feletti növekedés tapasztalható. Sajnos a mérleg másik oldalán Európa áll, ahol az összesen 6,205 milliós eladott példányszám jelentősen elmarad 2012 6,65 milliós értékéhez képest. Az egyetlen piac, amely növekedést tudott felmutatni, nem más, mint Nagy-Britannia, ahol viszont 10 százalékot billen ki a mérleg nyelve a jó irányba. Eközben az USA autók iránti kereslete átfordult pozitívba, s világszinten is rekordév várható autóeladások szempontjából. Az elemzők 4,4 százalékos emelkedést várnak.
A legnépszerűbb márka európai viszonylatban egyébként a Volkswagen, melynek 12,3 százalékos piaci részesedésétől alaposan elmarad a második helyezett Ford (7,8%). Az ő nyomában a Renault liheg (7,6%). A prémium szegmens képviselői közül ezúttal az Audi áll elöl (5,4%), de szorosan a nyakában van a BMW (5,1%) és a Mercedes-Benz (5,0%) is.
Nemzetközi szinten a VW konszern 5,5 százalékos növekedést tudott elkönyvelni, miközben a GM 3,9 százalékkal zárta a félévet. Ennek ellenére a General Motors továbbra is az első helyen áll, de a tavalyi 220 ezres előnye 150 ezerre csökkent. Ezzel úgy tűnik, hogy a VW konszern célja, miszerint legkésőbb 2018-ra a világ legnagyobb autógyártójává váljon, kézzelfogható közelségbe került. Ehhez viszont nemcsak a GM-et, de a Toyotát is le kell köröznie, márpedig az sem lesz könnyű falat. Tavaly a japánok még az élen álltak – az idei féléves adatokkal pedig egyelőre még adósak.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!