Miközben az Oroszországból érkező olcsóbb, illegálisan behozott üzemanyag körülbelül 4 milliárd eurós veszteséget okoz, Európa egyes országaiban hatalmas különbségek vannak az árak között. A legtöbbet Norvégiában kell a kutakon hagyni, ahol a benzinárak néhány napja már vészesen közel álltak a 2 eurós literenkénti szinthez. A dobogóra még Törökország és Hollandia fért fel, 585, valamint 540 forintnak megfelelő benzinárral. Hazánk a 24. helyet foglalja el a negyventagú listán. A legolcsóbban egyébként Bosznia-Hercegovinában és Koszovóban tankolhatunk, ahol az olcsóbb kutaknál 370 forintba kerül a benzin literje.
A benzin és a gázolaj ára közötti különbség is érdekes differenciákat rejt. A már említett Norvégiában például a dízel üzemanyag szintén a legköltségesebb, de jelenlegi árfolyamon számolva mintegy 50 forintnyi euróval olcsóbb. A tendencia a legtöbb országban hasonló – nem csoda, hogy ilyen arányban fogynak Európában az öngyulladós motorral szerelt autók. Hollandiában ráadásul több mint 100 forintos differencia van a két hajtóanyag árában, de a lista első 13 helyén mindenhol olcsóbb a dízel.
Az első kivétel az Egyesült Királyság, ahol 17 forintnyi fonttal kell többet otthagyni a dízelüzemű autók tulajdonosainak. Ezenkívül Svájcban, Magyarországon, Cipruson, Romániában és Bulgáriában fordul meg az olló.
Nem csoda, hogy sokan állnak át gázos autózásra: hiába kér többet belőle négykerekűnk, az LPG ára a benzin vagy a gázolaj költségének a töredéke. Norvégiában például 262 forint, de még a legdrágább helyeken sem szökik 300 forint fölé az ára. Hazánk e téren az átlag felett áll (a kilencedig legköltségesebb): a 260 forintos árcédulával szemben a legolcsóbb helyen, Lengyelországban 180 forint áll.