Bár az autógyártókra nem jellemző, hogy kulcsfontosságú nyitható tetejű modelleket a téli szezon elején vezessenek be, a BMW a legújabb 4-es kabrió változata esetében pontosan így tett, mégpedig valószínűleg nem véletlenül. Három típussal startol a kínálat, mégpedig minden esetben turbófeltöltéssel: dízelfronton egyelőre – persze csak átmenetileg – kizárólag a 420d rendelhető a nem éppen kulturált viselkedéséről híres, ám relatíve dinamikus és takarékos négyhengeres dízelmotorral (184 LE, 380 Nm), a benzinesekből pedig a kétliteres, négyhengeres 28i (245 LE, 350 Nm), valamint a háromliteres, sorhatos 35i (306 LE, 400 Nm) kapható.
Az összkerékhajtás később csatlakozik a palettához, várhatóan 700 ezer forint körüli áron, így először minden 4-es kabrió hátsókerék-hajtású lesz. Alapesetben hatgangos, start/stop rendszeres kézi váltó gondoskodik az erőátvitelről minden változat esetében, ám 715-782 ezer forint ellenében kérhető a remek a nyolcfokozatú automata is. A BMW nem titkolja, hogy a kicsit feljebb pozicionált 4-es sorozat technikáját és alapjait tekintve megegyezik a 3-as szériával, ám a 4-esek alapfelszereltsége gazdagabb, így egyebek között szériában kapják a vásárlók a xenonfényszórókat, a 17 hüvelykes könnyűfém kerekeket, plusz néhány apróságot.
A kabriózás élményét viszont nem méri olcsón a BMW: a 4-es kupéval összehasonlítva azonos hajtáslánc esetén mintegy 2 millió forinttal kell többet fizetni a vetkőzőművészért, amelynek lelke kétségtelenül a három részből álló, igényes keményteteje. A kínálat így a 420d-vel bruttó 13,6 millió forinttól indul, a 428i Cabrio alapáron 14,4 milliót kóstál, a 435i-ért pedig legalább 16,4 milliót szükséges leszurkolni a listaárak szerint.
És ez persze közel sem a vége: egy prémiumkabrióhoz méltó felszereltséggel jó 2-3 millió forintot legalább számolhatunk extrákra az alapáron felül, aki pedig elengedi magát az extralistán csemegézve, akár 6-7 millióval is könnyedén megemelheti az alapárat. Az alapváltozaton kívül különben mintegy 630 ezer forintért luxus-/modern/sportos külső-belső megjelenéssel kérhető az autó, továbbá 1,1 millió forint ellenében elérhető hozzá a dögös M csomag is. Tökéletes négy évszakos kabrióról lévén szó szinte elengedhetetlen az újonnan bevezetett nyakfűtés (133 ezer forint), az ülésfűtés (123 ezer) és a kormányfűtés (63 ezer) megrendelése. A BMW szokásához híven minden elképzelhető biztonsági és kényelmi felszereltséget kínál a tehetős tulajdonosok számára.
Rövidesen, a 420d-nél körülbelül 700 ezer forinttal kedvezőbb áron várható a szintén 184 lóerős, de csak 270 newtonméteres, turbós kétliteres benzines 420i Cabrio debütálása. A bázishajtáslánc harmonikus egységet képezhet az elegáns autóval, később pedig az összkerekes változatokkal együtt erősebb (258 és 313 LE, ill. 560 és 630 Nm) sorhatos dízelek debütálására számíthatunk, s a várva-várt M3-as sem fog hiányozni a kínálatból.