Nagyon vártuk a sportautót, amely tegnap, a NAIAS észak-amerikai autószalonon debütált immár teljesen hivatalos formában. Már régóta terjengnek az információk az érdekes típussal kapcsolatban, amely nem csupán az előzetes hírek szerint, hanem nagy örömünkre valóban visszatért gyökereihez, így három generációnyi kihagyás és több mint húsz év eltelte után végre újra nyitható tetőt kapott: ahogy az első Targánál, úgy ezúttal is kiemelhető az első utasok feletti tetőterület, és nem maradt el a klasszikus, „targa” felirattal ellátott masszív alumíniumszínű bukókeret sem, amely mögött egy óriási üvegkupolával zárul a tető.
Az új Porsche 911 Targa alapjait meglepő módon nem a Coupe, hanem a Cabriolet adja, ez pedig nem véletlen. Ami harminc-negyven-ötven éve még természetesnek számított, az a mai, luxusra vágyó és tehetős 911-vásárlók esetében kényes probléma, így a manuálisan kivehető tetőelemet (sajnos) el kellett felejteniük a fejlesztőknek. Ehelyett a mérnökök egy teljesen automatikus mechanizmust fejlesztettek ki, ami hasonlóan bonyolult, mint a Cabriolet verzió megoldása: amikor lenyitjuk/visszacsukjuk a magnézium erősítésű vázra húzott, extra jól szigetelő vászon tetőelemeket, a 911-es méretes hátsó eleme az óriási biztonsági szélvédővel együtt hátranyílik, s ezt követően folytatódik a vetkőzési/öltözési manőver.
Ennek ára van: a bonyolult megoldás a 991 Coupe-modellekkel összehasonlítva 110 kilós többletsúlyt eredményez, ami önmagában is rengeteg, ám ennél sokkal megdöbbentőbb, hogy ezzel a megfelelő konfigurációjú 911 Targák a Cabriolet-kiviteleknél is negyven kilóval többet (!) nyomnak a mérlegen, ami már-már érthetetlen. Ennek tudatában sok-sok kilót megspórolva mi biztosan inkább feláras extraként köszöntenénk a kínálatban a speciális megoldást, és milliószor inkább pakolgatnánk manuálisan a tetőelemet.
További érdekes információ, hogy miközben a Cabriolet 911-esek teteje 50 km/h-s tempóig mozgatható, a Targák csak álló helyzetben képesek a tornamutatványra, és a művelet 19 másodpercet vesz igénybe, vagyis lassabb a testvérmodellénél – utóbbi alig 13 szekundum alatt öltözik/vetkőzik. A 911 Targák a 4,5 méter hosszú karosszériában a hátsó, inkább csak formális ülések mögött rejlik az elektromosan mozgatható vászontető. Ezzel a megoldással a farmotoros autóban csupán a hátsó helyek rövidültek, amelyek így leginkább csak az orrban található 125 literes csomagtartó kiegészítésére alkalmasak.