Motorforradalom: íme a frissített Volkswagen Polo

A Volkswagen Polo jelenleg futó sorozata négy éve van a piacon, épp ezért nem maradhat el a ráncfelvarrás.

Csizsek Ádám
2014. 01. 30. 6:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Új motorok, hatékonyabb működés, alacsonyabb fogyasztás áll az ígéretek között. A külső változtatásokról nem tudunk novellákat írni, a szakemberek ugyanis roppant óvatosan nyúltak hozzá a Polóhoz, minimálisan átrajzolt hűtőmaszk. Új első lökhárító, néhány finom módosítás a hátsó traktuson és új hátsó lámpa – mindösszesen ennyi elegendő volt, hogy fiatalabbnak tűnjön a Volkswagen büszkesége. Persze a fényszóró immáron ledes a magasabb felszereltségű példányokban.

Az utastérben áttervezett, akár 5 vagy 6,5 hüvelykes érintőképernyővel ellátott középkonzol – tolatókamera is szerepel az opciós tételek között – , teljesen új óracsoport és kormánykerék várja a sofőrt. A biztonság terén a ráfutásgátló és a városi vészfékező funkció jelent előrelépést, illetve immáron adaptív tempomat is elérhető lesz a Polóhoz.

A külsőnél sokkal fontosabb, hogy a motorháztető alá sok-sok újdonság érkezik, csupa Euro 6-ot teljesítő motor szériában start-stoppal. A gyártó három teljesítményszinten nyújt 1,4 literes, háromhengeres dízelmotort a típushoz: az alapgázolajos 75 lóerős, a következő lépcsőfokokat a 90 és a 105 lovas változat jelenti. Ezzel a gyártó kiváltja az 1,2 literes dízelmotort, s ezentúl az 1.6 TDI sem lesz kapható a kis Volkswagenhez.

A 75 lóerős modell, azaz a Polo BlueMotion TDI továbbá 210 newtonméter csúcsnyomatékot biztosít már 1500-as percenkénti főtengelyfordulattól, de természetesen a legnagyobb dobás a fogyasztás: a leggyengébb dízelmotoros Polo megelégszik 3,2 liter gázolajjal 100 kilométeren, ami 82 g/km-es kibocsátást jelent. A 90 lóerős verzió 3,4 litert gurít le, aminek köszönhetően 21 százalékkal gazdaságosabb, mint az ugyanilyen teljesítményre képes leköszönő 1.6 TDI.

A benzineseknél az alapot az ugyancsak háromhengeres motor jelenti, az 1.0 MPI képében, méghozzá 60 és 75 lóerővel. A BlueMotion verzió 4,1 literes fogyasztással és 94 g/km kibocsátással kecsegtet. A Polo továbbá kérhető lesz a már ismert négyhengeres 1.2 TSI-vel, 90 és 110 lóerős változatban. A GT modell 10 lóerővel gyarapodott, így az 1.4 TSI 150 lóerővel és hengerlekapcsolással szolgálja a sportosabb Polót. A kínálat csúcsát a feltöltött GTI jelenti, amelynél az 1,4 literből 192 lóerőt préseltek ki a mérnökök.

A motorokhoz öt- és hatfokozatú kézi váltó társul alapesetben, azonban természetesen nem maradnak el a hétgangos, dupla kuplungos DSG automaták sem.

A vásárlók 15-17 hüvelykes felnivel kérhetik majd az autót, fényezésből pedig 15-féle áll rendelkezésre. Az első példányok júliusban érkeznek meg a kereskedésekbe.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.