Új motorok, hatékonyabb működés, alacsonyabb fogyasztás áll az ígéretek között. A külső változtatásokról nem tudunk novellákat írni, a szakemberek ugyanis roppant óvatosan nyúltak hozzá a Polóhoz, minimálisan átrajzolt hűtőmaszk. Új első lökhárító, néhány finom módosítás a hátsó traktuson és új hátsó lámpa – mindösszesen ennyi elegendő volt, hogy fiatalabbnak tűnjön a Volkswagen büszkesége. Persze a fényszóró immáron ledes a magasabb felszereltségű példányokban.
Az utastérben áttervezett, akár 5 vagy 6,5 hüvelykes érintőképernyővel ellátott középkonzol – tolatókamera is szerepel az opciós tételek között – , teljesen új óracsoport és kormánykerék várja a sofőrt. A biztonság terén a ráfutásgátló és a városi vészfékező funkció jelent előrelépést, illetve immáron adaptív tempomat is elérhető lesz a Polóhoz.
A külsőnél sokkal fontosabb, hogy a motorháztető alá sok-sok újdonság érkezik, csupa Euro 6-ot teljesítő motor szériában start-stoppal. A gyártó három teljesítményszinten nyújt 1,4 literes, háromhengeres dízelmotort a típushoz: az alapgázolajos 75 lóerős, a következő lépcsőfokokat a 90 és a 105 lovas változat jelenti. Ezzel a gyártó kiváltja az 1,2 literes dízelmotort, s ezentúl az 1.6 TDI sem lesz kapható a kis Volkswagenhez.
A 75 lóerős modell, azaz a Polo BlueMotion TDI továbbá 210 newtonméter csúcsnyomatékot biztosít már 1500-as percenkénti főtengelyfordulattól, de természetesen a legnagyobb dobás a fogyasztás: a leggyengébb dízelmotoros Polo megelégszik 3,2 liter gázolajjal 100 kilométeren, ami 82 g/km-es kibocsátást jelent. A 90 lóerős verzió 3,4 litert gurít le, aminek köszönhetően 21 százalékkal gazdaságosabb, mint az ugyanilyen teljesítményre képes leköszönő 1.6 TDI.
A benzineseknél az alapot az ugyancsak háromhengeres motor jelenti, az 1.0 MPI képében, méghozzá 60 és 75 lóerővel. A BlueMotion verzió 4,1 literes fogyasztással és 94 g/km kibocsátással kecsegtet. A Polo továbbá kérhető lesz a már ismert négyhengeres 1.2 TSI-vel, 90 és 110 lóerős változatban. A GT modell 10 lóerővel gyarapodott, így az 1.4 TSI 150 lóerővel és hengerlekapcsolással szolgálja a sportosabb Polót. A kínálat csúcsát a feltöltött GTI jelenti, amelynél az 1,4 literből 192 lóerőt préseltek ki a mérnökök.