Mostanság viszont nagyon felkötötték gatyájukat az európai márkák, és sorra állnak elő igazán kompetens megoldásokkal, olyanokkal, amelyek még néhány híres japán típust is képesek háttérbe szorítani képességeik alapján. Az európai konnektorról tölthető hibridek sorát a Porsche indította el a Panamera ilyen verziójával, most pedig a Volkswagen az elektromos Golf után elhozza a modern technológiát a kompakt kategóriába is.
Az újdonság a Golf GTE nevet viseli, s a típus nem véletlenül áll be a GT-modellek (vagyis a benzines GTI és a gázolajos GTD) sorába, ugyanis ez esetben is egy sportváltozatról beszélhetünk, csak egy igencsak takarékos és tiszta üzemű kivitelről. A Golf GTE hibridrendszerének összteljesítménye 204 lóerő, amihez 350 Nm csúcsnyomaték társul, így teljesítményben épp a 184 lovas GTD és a 220 vagy opcionálisan 230 lóerős GTI között van az újdonság.
Az erő legnagyobb részét – 150 lóerőt – a márka új fejlesztésű, remek 1,4 literes TSI turbómotorja szolgáltatja, amihez egy 102 lovas villanymotor társul. Az elektromos egység szép teljesítménye akár 130 km/h-s sebességig képes gyorsítani a Golfot, így a szabályos autópálya-sebességig működhet a zéró emissziós üzem. Ilyen gyorsan száguldozva persze hamar kifogy a szufla a 8,8 kWh-s, lítium-ionos akkucsomagból, amely a gyári ciklus szerint akár 50 kilométeres teljesen elektromos hatótávhoz segíti a kompaktot – ez az érték viszont pontosan ott érhető el, ahol a legnagyobb szükség van rá, vagyis városban.
A Golf tágas utastere különben marad a régi, arról viszont nincs egyelőre információnk, hogy az akkucsomag mennyit vesz el a csomagtartóból – a többi Golf 380 literes értéke azért bizonyára jelentősen megcsappan, így ez lehet a GTE egyetlen kompromisszuma, és épp ezért kár, hogy kombi változatról egyelőre nincs szó.
A két erőforrással a teljes hatótáv a gyári adatok szerint 940 kilométer, a hivatalos ciklus szerinti átlagfogyasztás pedig mindössze 1,8 liter/100 km, ami mindössze 35 g/km-es CO2-kibocsátásnak felel meg. Öröm az örömben, hogy az akár 50 km-es elektromos hatótávot nézzük, számos városban élő ember szinte mindennap el tud közlekedni tisztán elektromos módban, amennyiben éjjelente rendszeresen feltölti az akkumulátorokat.