Jobbat elképzelni is nehéz – itt a hibrid VW Golf

A német autógyártók az elmúlt évtizedben kissé csendesek voltak az elektromos és hibridmodellek tekintetében.

Vajda János
2014. 02. 24. 11:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mostanság viszont nagyon felkötötték gatyájukat az európai márkák, és sorra állnak elő igazán kompetens megoldásokkal, olyanokkal, amelyek még néhány híres japán típust is képesek háttérbe szorítani képességeik alapján. Az európai konnektorról tölthető hibridek sorát a Porsche indította el a Panamera ilyen verziójával, most pedig a Volkswagen az elektromos Golf után elhozza a modern technológiát a kompakt kategóriába is.

Az újdonság a Golf GTE nevet viseli, s a típus nem véletlenül áll be a GT-modellek (vagyis a benzines GTI és a gázolajos GTD) sorába, ugyanis ez esetben is egy sportváltozatról beszélhetünk, csak egy igencsak takarékos és tiszta üzemű kivitelről. A Golf GTE hibridrendszerének összteljesítménye 204 lóerő, amihez 350 Nm csúcsnyomaték társul, így teljesítményben épp a 184 lovas GTD és a 220 vagy opcionálisan 230 lóerős GTI között van az újdonság.

Az erő legnagyobb részét – 150 lóerőt – a márka új fejlesztésű, remek 1,4 literes TSI turbómotorja szolgáltatja, amihez egy 102 lovas villanymotor társul. Az elektromos egység szép teljesítménye akár 130 km/h-s sebességig képes gyorsítani a Golfot, így a szabályos autópálya-sebességig működhet a zéró emissziós üzem. Ilyen gyorsan száguldozva persze hamar kifogy a szufla a 8,8 kWh-s, lítium-ionos akkucsomagból, amely a gyári ciklus szerint akár 50 kilométeres teljesen elektromos hatótávhoz segíti a kompaktot – ez az érték viszont pontosan ott érhető el, ahol a legnagyobb szükség van rá, vagyis városban.

A Golf tágas utastere különben marad a régi, arról viszont nincs egyelőre információnk, hogy az akkucsomag mennyit vesz el a csomagtartóból – a többi Golf 380 literes értéke azért bizonyára jelentősen megcsappan, így ez lehet a GTE egyetlen kompromisszuma, és épp ezért kár, hogy kombi változatról egyelőre nincs szó.

A két erőforrással a teljes hatótáv a gyári adatok szerint 940 kilométer, a hivatalos ciklus szerinti átlagfogyasztás pedig mindössze 1,8 liter/100 km, ami mindössze 35 g/km-es CO2-kibocsátásnak felel meg. Öröm az örömben, hogy az akár 50 km-es elektromos hatótávot nézzük, számos városban élő ember szinte mindennap el tud közlekedni tisztán elektromos módban, amennyiben éjjelente rendszeresen feltölti az akkumulátorokat.

Ráadásul nemcsak tiszta és takarékos, de gyors is a Golf GTE: a százas sprintet mindössze 7,6 másodperc alatt képes teljesíteni, végsebessége pedig 217 km/h. Az erőátvitelről a márka speciálisan a konnektorról tölthető hibridmodellekhez kifejlesztett hatfokozatú DSG dupla kuplungos automataváltója gondoskodik.

Kívülről nézve nagyon hasonlít a GTE a GTD/GTI testvérpárhoz, de azért néhány ponton felfedezhetők a benzines-elektromos ismertetőjegyek. Az utastérben a kockás üléshuzatok és a karbonhatású műszerfal régi ismerősnek számítanak, a felszereltség pedig igencsak bőséges lesz, és opcionálisan számos érdekes extrát lehet majd kérni a típushoz. A Golf GTE a kapuit jövő héten megnyitó genfi autószalonon fog debütálni, és még nyár végén vagy ősz elején megérkezhet a kereskedésekbe.

A hazai forgalmazással kapcsolatban egyelőre nincsenek információink, de állami támogatás hiányában elképzelhető, hogy bántóan drága lesz a típus – Angliában árát a GTI és a Golf R közé várják a szakértők, ráadásul úgy, hogy ebben benne van a csaknem 2 millió forintos állami támogatás, aminek hiányában nálunk akár 11-12 milliós indulóárról is beszélhetnénk.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.