Beárazták hazánkban az új Mercedes-Benz C osztályt

A Mercedes-Benz hazai kereskedéseiben máris elérhetővé, pontosabban rendelhetővé vált az új C osztály.

Kenéz Tibor
2014. 03. 14. 7:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kezdetben három erőforrással szerelt limuzinért listaáron legkevesebb 9,088 millió forintot kell a Mercedesnél hagyni. Ezért az összegért a C 180 névre keresztelt, 1,6 literes turbómotorral szerelt példányt kapjuk, amely 156 lóerőt és 250 newtonmétert produkál, a 100-ra gyorsulás 8,2 másodperc, a fogyasztás mindössze 5 liter. Bár a németekről eddig is tudtuk, hogy nem osztogatják ingyen az extrákat, ezért az összegért példának okáért acélkerékszett jár dísztárcsával. A világítás terén is be kell érnünk halogénizzókkal, de ledes nappali menetfényt azért kapunk.

A kétliteres benzines C 200-ért már 10,27 milliót kell letennünk az asztalra, ebben az esetben 184 lóerő teljesítményért és 300 newtonméter nyomatékért fizetünk többet. És itt már széria az alufelni.

Jelenleg az egyetlen dízelverzió a C 220 BlueTec, 10,39 millióért, ez a modell 170 lóerő és 400 newtonméter leadására képes, és fogyasztása a gyáriak szerint 4 literben állapodik meg 100 kilométeren.

Akár csomagokban, akár egyesével rengeteg extra közül válogathatunk, azonban vastagon megkéri az árukat a gyártó. Az összes vezetéstámogató és biztonsági asszisztenst egybefoglaló vezetői segédrendszerek Plus csomagért például 841 ezret kérnek, az egyebek között a kulcs nélküli rendszert tartalmazó Keyless-Go csomagért 360 ezret kell letennünk. Van 296 ezerért memóriás elektromos ülés is. Az alapmodell esetében a legegyszerűbb 17 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákhoz például 320 ezerért juthatunk. Ennél azonban jobban megéri, ha inkább az Avantgarde, az Exclusive vagy az AMG csomagok közül választunk egyet, hiszen ezekhez a külső extrákon kívül már egyéb finomságok is járnak – előbbiekért 420 ezret, utóbbiért a sportos kiegészítőkkel és a sportfutóművel együtt 920 ezret kell kicsengetnünk. Szövet-műbőr kárpitot már alapáron is kaphatunk, de a finomabb, eredeti anyagokért legkevesebb 476 ezret kérnek.

Ha tehát szeretnénk egy új C osztályt a rangjához méltó felszereltséggel, akkor bizony mélyen a pénztárcánkba kell nyúlnunk. Jobban körülnézve a prémium piacon különben találhatunk jutányos áron mért ellenfeleket is, mint például az automata Lexus IS 250-t, mely már a 9 milliós alapáráért is hat hengert és rengeteg pluszt ad.

A Mercedes-Benz honlapján mindenki összeállíthatja saját szája íze szerint az új prémium-középkategóriást, mi pedig már alig várjuk, hogy megérkezzenek az első tesztautók szerkesztőségünk garázsába – halkan megsúgjuk, hogy erre május elején fog sor kerülni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.