A Volkswagen borsot törne a Mercedes CLA orra alá

Érkezik a VW legújabb dobása, az NMC, ami nem más, mint a Golf alapjaira épülő négyajtós-kupé tanulmány.

Kenéz Tibor
2014. 04. 27. 12:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 4597 milliméter hosszú, 1442 milliméter magas és 1838 milliméter széles „New Midsize Coupé” névre keresztelt Volkswagen bizony igencsak jó kiállással rendelkezik, hiszen bár rövidebb, mint a Passat vagy a Jetta, szélességben mindkét modellt felülmúlja. Az agresszív orrkialakítás, a meredeken lejtő tetőív, a Golf ihlette lámpákkal és látványos kipufogókkal operáló hátsó rész végre egy kis vagányságot is csempész a németek sokak szerint unalmas stílusába.

Az NMC a gyártó MQB padlólemezére épül, ami a hosszával együtt a kompakt szedánok kategóriájába sorolná az újdonságot, ám a névben mégis középkategóriásként jelölik meg négyajtós kupét. A Volkswagen azzal magyarázza ezt, hogy bár hosszban valóban közelebb áll a kompaktokhoz, a szélessége és a helykínálata mégis a középkategóriássá teszi az autót.

 

A külsőn ugyan még látszanak a tanulmányautókra jellemző aprócska túlzások, de a Golfból szinte egy az egyben átemelt belső elrendezés sokat elárul arról, hogy a jármű mennyire közel is áll a sorozatgyártáshoz. A tanulmányt a Golf GTI-ből ismert 2.0 TSI erőforrás hajtja, ami a maga 220 lóerejével 6,5 másodperces 0–100-as sprintre és 245 km/h-s végsebességre teszi képessé a járművet, míg a vegyes fogyasztást 6,4 literre becsülik a gyáriak 100 kilométeren.

Az NMC esetében is a Volkswagen kiváló DSG automataváltója juttatja el az erőt az aszfaltra a hatalmas kerekeken keresztül. Egyes források szerint az újdonság nem áll messze a sorozatgyártástól, és a Jetta alapjaira épülve készülhet majd a Volkswagen mexikói gyárában. Ha mindez igaz, akkor nem lenne meglepő, ha Észak-Amerikában is forgalmaznák a CC alá pozicionált négyajtós kupét.

Arra azonban vigyáznia kell az óriáskonszernnek, hogy a Mercedes CLA ellenfeleként már most is kínált A3 Limousine-tól ne szívjon el vásárlókat az NMC, mert azzal saját magának állít konkurenciát a gyártó. A Volkswagen tehát elérkezettnek érezte az időt, hogy az izgalmasabb formákat felvonultató CC után most ismét belevágjanak egy vagányabb modell megalkotásába, ami újabb vásárlókat csábíthat a német precizitást megtestesítő vállalat számára.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.