A 4597 milliméter hosszú, 1442 milliméter magas és 1838 milliméter széles „New Midsize Coupé” névre keresztelt Volkswagen bizony igencsak jó kiállással rendelkezik, hiszen bár rövidebb, mint a Passat vagy a Jetta, szélességben mindkét modellt felülmúlja. Az agresszív orrkialakítás, a meredeken lejtő tetőív, a Golf ihlette lámpákkal és látványos kipufogókkal operáló hátsó rész végre egy kis vagányságot is csempész a németek sokak szerint unalmas stílusába.
Az NMC a gyártó MQB padlólemezére épül, ami a hosszával együtt a kompakt szedánok kategóriájába sorolná az újdonságot, ám a névben mégis középkategóriásként jelölik meg négyajtós kupét. A Volkswagen azzal magyarázza ezt, hogy bár hosszban valóban közelebb áll a kompaktokhoz, a szélessége és a helykínálata mégis a középkategóriássá teszi az autót.
A külsőn ugyan még látszanak a tanulmányautókra jellemző aprócska túlzások, de a Golfból szinte egy az egyben átemelt belső elrendezés sokat elárul arról, hogy a jármű mennyire közel is áll a sorozatgyártáshoz. A tanulmányt a Golf GTI-ből ismert 2.0 TSI erőforrás hajtja, ami a maga 220 lóerejével 6,5 másodperces 0–100-as sprintre és 245 km/h-s végsebességre teszi képessé a járművet, míg a vegyes fogyasztást 6,4 literre becsülik a gyáriak 100 kilométeren.
Az NMC esetében is a Volkswagen kiváló DSG automataváltója juttatja el az erőt az aszfaltra a hatalmas kerekeken keresztül. Egyes források szerint az újdonság nem áll messze a sorozatgyártástól, és a Jetta alapjaira épülve készülhet majd a Volkswagen mexikói gyárában. Ha mindez igaz, akkor nem lenne meglepő, ha Észak-Amerikában is forgalmaznák a CC alá pozicionált négyajtós kupét.
Arra azonban vigyáznia kell az óriáskonszernnek, hogy a Mercedes CLA ellenfeleként már most is kínált A3 Limousine-tól ne szívjon el vásárlókat az NMC, mert azzal saját magának állít konkurenciát a gyártó. A Volkswagen tehát elérkezettnek érezte az időt, hogy az izgalmasabb formákat felvonultató CC után most ismét belevágjanak egy vagányabb modell megalkotásába, ami újabb vásárlókat csábíthat a német precizitást megtestesítő vállalat számára.