Az alapokat adó Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse a francia–német gyártó sajátságos próbálkozásának része, amely a veszteséges márka iránti keresletet hivatott fokozni. A Black Bess a korábbi verziók kékes árnyalatával szakít és fekete köntöst ölt, hogy emléket állítson a Type 18 „Black Bess” modellnek, amely szintén korának leggyorsabb autója volt.
A Type 18 idejét megelőzve lenyűgöző technikai megoldásokat tudott felmutatni. Ötliteres, soros négyhengeres motorja több mint 100 lóerős teljesítményt állított elő, amely 1912-ben hihetetlen, 160 km/h-s végsebességre tette képessé a szintén nyitott modellt. Különlegességei közé tartozott a láncos hajtás, valamint a hengerenként háromszelepes motorkialakítás. Az akkoriban szélsőségesen könnyűnek számító váltó négy előremeneteli fokozatot kínált, miközben a 2,45 méteres tengelytáv és az 1,25 méteres nyomtáv viszonylag stabillá tette kanyarodáskor is.
A Type 18 egyébként a vállalatot alapító Ettore Bugatti nagy kedvence is volt, amellyel például az 1912-es Mont Ventoux hegyi versenyen is felállhatott a dobogó tetejére. Rajta kívül egy híres és ünnepelt francia légi feltaláló, Roland Garros is birtokolt egyet, aki egyébként hobbiként sikeresen átrepülte a Földközi-tengert ugyanebben az évben. Ennek a jeles összefonódásnak állít emléket az autó több részlete, így például a Veyron ajtaját borító bőrre kézzel festett kép.
A Black Bess név egyébként egy angol versenylótól érkezett és négykerekűként, ha nem is hozzá hasonlóan egyedi, de minden bizonnyal páratlan ritkaság. Olyannyira, hogy az akkoriban elkészült 7 különleges modellből mindössze három maradt fenn, amiből egy a holland Louwman múzeumban áll. A felbecsülhetetlen értékű példány óriási útra vállalkozott: az új iterációval egyetemben Pekingbe látogat az autószalon erejéig.
Az újdonságról sem nehéz szuperlatívuszokban beszélni. Eleve mindössze három példány készül belőle, amelyek mindegyike fekete külsőt kap, 24 karátos arannyal bevont részletekkel. Az erőforrást is sokan legszívesebben aranyba öntenék, ám a nyolcliteres, W16-os akkor érzi igazán elemében magát, ha négy turbó által segítve átadhatja 1200 lóerős teljesítményét és 1500 Nm-es nyomatékát a hétfokozatú dupla kuplungos automata váltón keresztül az összkerékhajtásnak. Ha ez megtörténik, 2,6 másodperces 0–100-nak lehetünk tanúi, a száguldozás pedig a hivatalos rekord szerint nyitott tetővel 408,84 km/h-ig meg sem szakad, ha van elég üzemanyag a tankban.