A gyártó a kompakt SUV esetében a ralis ambíciókat próbálta érvényesíteni, amely ezúttal a Yeti Extreme alakjában ölt testet. A legfeltűnőbb megoldást a markáns kerékjáratok jelentik, azonban a szem hamar tovább vándorol a sárga színűre fújt, 17 hüvelykes felnikre, amelyeken terepes abroncsok feszülnek. Sportosabb vonalakat kapott az immáron nagyobb légbeömlővel rendelkező első lökhárító is.
Az autó egyik érdekessége az állítható magasságú futómű, amivel a megjelenés mellett természetesen a terepjáró képességek is befolyásolhatók. A módosított hátsó lökhárítóba integrált, két darab hatszögletű kipufogóvég sejteti, hogy teljesítmény tekintetében sincs oka szégyenkezésre a Škoda üdvöskéjének.
A GTI-találkozóra épített egyedi variáns motorházában ugyanis a Volkswagen konszern jól ismert, 1.8 TSI erőforrása bújik meg, méghozzá 150 lóerővel és 250 Nm-es nyomatékcsúccsal. A hozzá kapcsolt hatfokozatú DSG dupla kuplungos automata váltóval 9 szekundum alatt sprintel 100 km/h-ra az extrém Yeti, míg a maximális tempó 192 km/h-ban állapodik meg.
A szakemberek olyan finomságokkal tették igazán ízletes falattá a Yetit, mint az Octavia RS-ből származó fékrendszer vagy a modern, LED-es fényszórók. Az utastérben Recaro sportülések, négypontos biztonsági öv és karbon betét fokozza a hangulatot, a külsőre pedig a sárga részletek rímelnek. A Yeti Extreme ezen a hétvégén mutatkozik be a Wörthersee ikonikus rendezvényén, méghozzá a nyitott CitiJet különlegesség mellett.