Az Ariel tovább hergeli az Atomot – jön a 3.5R

Sajnos még az autórajongók java sem ismeri a tiszta vezetési élmény azon fokát, amit egy Ariel Atom nyújt.

Kenéz Tibor
2014. 05. 11. 6:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A végletekig leegyszerűsített, ízig-vérig sportosságra hangolt négykerekűek életre szóló élményt tudnak nyújtani kipróbálójuknak, az örökre szóló szerelemről nem is beszélve. Az Ariel pedig még tovább fokozná az élvezeteket az Atom legújabb különleges kiadásával, a 3.5R-rel.

A szerkesztőségünk által is csodált sportautó jelenlegi, 310 lóerős teljesítménye is képes olyan dolgokra, melyeket a legmerészebb álmainkban sem gondolnánk, ám a most piacra dobott R verzió további 10-15 százalékos javulást hoz a ménes számában. A továbbfejlesztett felfüggesztésnek és a kormány mögötti fülekkel kapcsolható váltónak hála pedig további extra képességekkel ruházták fel az Atomot.

 

Nem csoda, hogy a különleges fényezéssel és közel harmincmillió forintos árcédulával rendelkező sportautó nem küldi nyugdíjba az alap Atom 3.5-öt, sőt a négykerekű még az Atom 3 finom frissítéseit is megkapja. A gyártó első embere, Simon Saunders beszélt arról, hogy miért is született meg a 3.5R.

„Az igencsak sikeres Atom V8 egyik legvonzóbb tulajdonsága kipróbálóik szerint a kormány mögötti váltógombok egyszerű használata, amelyek tökéletesen illettek az autó karakteréhez. Ezért döntöttünk úgy, hogy a 3.5R is ilyen megoldást kap. Egy hatsebességes Sadev szerkezet kerül a négykerekűbe, amely V8-ban megtalálható társához hasonlóan Geartronic mechanizmussal működik. A teszteken nagyon jól működött a megoldás, amit mi sem bizonyít jobban, hogy néhány versenyautó eredményét is sikerült leköröznünk.”

 

A sportautóba egyébként továbbra is a Honda Civic Type R motorja kerül, ám az alapverzió kompresszorának teljesítményét tovább fokozták a hozzá kapcsolt új hűtőrendszerrel. Így az eddigi 310 lóerő helyett körülbelül 350-et tud majd kipréselni magából az erőforrás. A futóművön is történtek változások: egy alap Öhlins TTX szettet kapott az autó, aminek köszönhetően Saunders úr szerint még stabilabb és gyorsabb lett az Atom. Ezen kívül más nem változott, leszámítva a speciális Kumho sportabroncsokat.

Az Atom 3.5R ugyan még nincs kész teljesen, megrendeléseket már felvesznek rá a gyáriak, így amennyiben valaki ellenállhatatlan vágyat érez az autó iránt, akkor nyár közepére már garázsában tudhatja az alig fél tonnás járgányt. Azonban addig is nézzék meg az általunk készített videós tesztet a négykerekűről.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.