A végletekig leegyszerűsített, ízig-vérig sportosságra hangolt négykerekűek életre szóló élményt tudnak nyújtani kipróbálójuknak, az örökre szóló szerelemről nem is beszélve. Az Ariel pedig még tovább fokozná az élvezeteket az Atom legújabb különleges kiadásával, a 3.5R-rel.
A szerkesztőségünk által is csodált sportautó jelenlegi, 310 lóerős teljesítménye is képes olyan dolgokra, melyeket a legmerészebb álmainkban sem gondolnánk, ám a most piacra dobott R verzió további 10-15 százalékos javulást hoz a ménes számában. A továbbfejlesztett felfüggesztésnek és a kormány mögötti fülekkel kapcsolható váltónak hála pedig további extra képességekkel ruházták fel az Atomot.
Nem csoda, hogy a különleges fényezéssel és közel harmincmillió forintos árcédulával rendelkező sportautó nem küldi nyugdíjba az alap Atom 3.5-öt, sőt a négykerekű még az Atom 3 finom frissítéseit is megkapja. A gyártó első embere, Simon Saunders beszélt arról, hogy miért is született meg a 3.5R.
„Az igencsak sikeres Atom V8 egyik legvonzóbb tulajdonsága kipróbálóik szerint a kormány mögötti váltógombok egyszerű használata, amelyek tökéletesen illettek az autó karakteréhez. Ezért döntöttünk úgy, hogy a 3.5R is ilyen megoldást kap. Egy hatsebességes Sadev szerkezet kerül a négykerekűbe, amely V8-ban megtalálható társához hasonlóan Geartronic mechanizmussal működik. A teszteken nagyon jól működött a megoldás, amit mi sem bizonyít jobban, hogy néhány versenyautó eredményét is sikerült leköröznünk.”
A sportautóba egyébként továbbra is a Honda Civic Type R motorja kerül, ám az alapverzió kompresszorának teljesítményét tovább fokozták a hozzá kapcsolt új hűtőrendszerrel. Így az eddigi 310 lóerő helyett körülbelül 350-et tud majd kipréselni magából az erőforrás. A futóművön is történtek változások: egy alap Öhlins TTX szettet kapott az autó, aminek köszönhetően Saunders úr szerint még stabilabb és gyorsabb lett az Atom. Ezen kívül más nem változott, leszámítva a speciális Kumho sportabroncsokat.
Az Atom 3.5R ugyan még nincs kész teljesen, megrendeléseket már felvesznek rá a gyáriak, így amennyiben valaki ellenállhatatlan vágyat érez az autó iránt, akkor nyár közepére már garázsában tudhatja az alig fél tonnás járgányt. Azonban addig is nézzék meg az általunk készített videós tesztet a négykerekűről.