Kettőjük közül is a Kiánál már tervben van egy sportmodell piacra dobása is, ami a gyártó arculatát erősítené.
A nemrég nálunk járt Pro Cee’d GT ékes bizonyítéka annak, hogy a dél-koreaiak szeretnének kitörni az unalmas hétköznapi autók világából. Ezt pedig a vállalat egyik vezetője, Peter Schreyer szorgalmazza leginkább. Ám sajnos a napokban elég lehangoló hírek érkeztek, hiszen a márka tengerentúli marketingért felelős elnöke elmondta, hogy nem valószínű, hogy zöld utat kap egy esetleges sportautó gyártása.
Egy interjúban Li Szun Nam elmondta, hogy egy komolyabb sportmodellel – mint a GT4 Stinger koncepció – minden bizonnyal sokat erősödhetne a márka arculata, aminek hatalmas előnyei lennének: „Szeretnénk egy bizonyos szintre emelni az imázsunkat, hogy minden újonnan megjelent autónknak maximalizálni tudjuk a hatását.”
Ez jól hangzik, de a vezető azt is elmondta, hogy egy ilyen típus elindításának két komolyabb akadálya is van. Az első és egyben a fontosabb nem más, mint a profit: nem tudnának eleget eladni a járműből, hogy gazdaságos legyen a fejlesztés és a termelés. A másik pedig a hatás a vásárlókra. Szun Nam szerint a márka még nem elég erős ahhoz, hogy megállja a helyét a piacon egy ilyen modellel, ezért bukásra lenne ítélve. Így szemléltette a szakember a helyzetet: „Ha egy kínai gyártó bemutatna egy roadstert, az sem sokat segítene a márka megítélésén.”
Egyelőre tehát úgy tűnik, le kell mondanunk a nemrég bemutatott vagány tanulmányautó sorozatgyártású verziójáról, habár a vezető nyilatkozata után eszünkbe jut az örök kérdés: mi volt előbb, a tyúk vagy a tojás? Ugyanakkor mégsem szomorkodunk annyira, hiszen a Cee’d GT-vel jó irányba halad a Kia egy sportos modelleket felvonultató paletta felé.