A Continental mérné helyettünk a minta mélységét

A Continental ezúttal tovább megy, s nem csupán a guminyomást, hanem a mintázat mélységét is méri.

Vajda János
2014. 06. 07. 17:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Continental most egy új szintre emelheti ezt a technológiát, amennyiben sikerül megvalósítani a tervet. A német cégóriás bejelentette, hogy egy olyan szerkezeten dolgoznak, amely amellett, hogy jelzi, ha nincs elegendő nyomás a gumiban, még a barázdák mélységét is fel tudja majd mérni. Ezzel pedig sok olyan baleset elkerülhető lenne, mely az elhasználódott abroncsok számlájára írható.

A megoldás alapja egy, a futófelület belső oldalán elhelyezett érzékelő, mely folyamatosan képes adatokat szolgáltatni a kopásról, a deformációról és a gördülésről. Ezeket az információkat egy okostelefonra telepíthető alkalmazás segítségével hozná a tulajdonosok tudomására a szenzor.

 

Ezt a funkciót a gyártó a 2017-ben érkező eTIS-be (elektronikus gumiabroncs-információs rendszer) integrálná, így elérhetővé téve a felhasználók számára. A kérdés már csak az, hogy ezzel a funkcióval biztonságosan ki lehet-e majd váltani a személyes ellenőrzést. Az mindenesetre biztos, hogy a „nemtörődöm” tulajdonosok számára nagyon hasznos lesz ez a rendszer, hiszen egy-két érintést az okostelefonon talán még ők is hajlandóak lesznek megtenni biztonságuk érdekében.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.