A Continental most egy új szintre emelheti ezt a technológiát, amennyiben sikerül megvalósítani a tervet. A német cégóriás bejelentette, hogy egy olyan szerkezeten dolgoznak, amely amellett, hogy jelzi, ha nincs elegendő nyomás a gumiban, még a barázdák mélységét is fel tudja majd mérni. Ezzel pedig sok olyan baleset elkerülhető lenne, mely az elhasználódott abroncsok számlájára írható.
A megoldás alapja egy, a futófelület belső oldalán elhelyezett érzékelő, mely folyamatosan képes adatokat szolgáltatni a kopásról, a deformációról és a gördülésről. Ezeket az információkat egy okostelefonra telepíthető alkalmazás segítségével hozná a tulajdonosok tudomására a szenzor.
Ezt a funkciót a gyártó a 2017-ben érkező eTIS-be (elektronikus gumiabroncs-információs rendszer) integrálná, így elérhetővé téve a felhasználók számára. A kérdés már csak az, hogy ezzel a funkcióval biztonságosan ki lehet-e majd váltani a személyes ellenőrzést. Az mindenesetre biztos, hogy a „nemtörődöm” tulajdonosok számára nagyon hasznos lesz ez a rendszer, hiszen egy-két érintést az okostelefonon talán még ők is hajlandóak lesznek megtenni biztonságuk érdekében.