Várható, hogy a Volkswagen kezében lévő márka legújabb modellje is követni fogja a Rapiddal elindított formai irányvonalat, és ennek megfelelően a most lencsevégre kapott, alig-alig álcázott modell formái nem is jelentenek túl nagy meglepetést. Ugyanakkor ez talán nem is jelent olyan nagy problémát, hiszen ami bevált, azon minek változtatni – gondolták a gyáriak.
Az uniformizálás jegyében szemből szinte egy az egyben a Rapid vonalait kapja meg a Fabia is, ami azt jelenti, hogy széles első hűtőrácsot kap, amely érintkezik a fényszórókkal is. A sportosabb C oszlopnak és az üde látványt nyújtó hátsó légterelőnek köszönhetően azonban nem fogjuk összekeverni a spacebackkel az újdonságot. Az itt-ott műanyag elemekkel elmaszkírozott vonalak alatt szintén nem fogunk nagy meglepetést találni.
A legújabb Fabia nem a Volkswagen konszern MQB padlólemezére épül, ami némileg csalódást kelthet, ám az árakkal és a frissített Poloból érkező erőforrásokkal talán némileg kárpótolja majd a vásárlókat a márka. Sajnos a vagány RS verziótól is el kell búcsúznunk a következő generáció esetében, azonban a kombi változat megalkotása nem kizárt – habár ezzel a lépéssel a rapid spacebacknek teremtenének házon belül konkurenciát. Mindenesetre legkésőbb az őszi párizsi autószalonon láthatjuk az autót, de ezeket az alig eltakart prototípusokat elnézve nem lepődnénk meg, ha az online leleplezés már jóval előbb megtörténne.