Új arccal vág neki a középkategóriának a Peugeot 508

Ezúttal újra nekiveselkednek az oroszlánosok, akik a ráncfelvarrástól remélnek jobb piaci szereplést.

Csizsek Ádám
2014. 06. 21. 16:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A franciák az 508 debütálását követően mintegy 4 évvel frissítik alaposabban a középkategóriást: a megújulás technikai és kozmetikai szinten is lezajlott, sőt, új motorokkal gazdagodott a kínálat. A legfeltűnőbb persze a teljesen újrarajzolt front, amely a márka legfrissebb formai irányzatának megfelelően került kialakításra, immáron a jellegzetes formájú, természetesen LED-es fényszórókkal és a hűtőmaszkkal jobban passzol a Peugeot palettájába az 508.

Persze új a hátsó lökhárító és a hátsó lámpák is frissek, az összhatás pedig üdébb a változtatásoknak köszönhetően. A ráncfelvarrás természetesen a szedán mellett a kombi és az RXH verziót is érinti. Az utastérben a legfontosabb újdonság a 7 hüvelyk átmérőjű érintőképernyős központi rendszer, amely az újabb generációs PSA-modellekből már ismerős lehet – a képernyőn immáron több funkció érhető el, mint korábban. A gyártó szerint az anyagok minőség tekintetében fejlődtek, ami ugyancsak jó jel.

 

A Peugeot olyan műszaki extrákat tett elérhetővé a nagy szedánhoz, mint a holttérfigyelő vagy a tolatókamera, miközben a már meglévő szolgáltatások is fejlődtek, sőt, a head-up display sem marad ki a repertoárból. A franciák három új motorral fejelik meg a frissítést: az Euro 6-os normáknak megfelelő 1.6 THP a korábbi 156 lovas verzió helyébe lépve immáron 165 lóerővel csábít, miközben kibocsátása a hatfokozatú manuális váltóval mindösszesen 129 g/km szén-dioxid (5,6 literes átlagfogyasztás). Automataváltó továbbra is elérhető a benzines turbómotorhoz, mégpedig az új EAT6 hatfokozatú szerkezet személyében.

Dízelfronton már a kétliteres BlueHDi-t köszönthetjük, amely 150 lóerővel és hatos kézi váltóval, valamint 180 paripával és automataváltóval is rendelkezésre áll. Míg előbbi 4 literes étvágyat szavatol, utóbbi 4,2 liter gázolajjal éri be 100 kilométeren. Az RXH hajtásáról továbbra is 163 dízeles lóerő, valamint 37 elektromos lóerő gondoskodik, mégpedig 3,3 literes étvágy mellett. A frissített 508-asok az augusztusban esedékes Moszkvai Autószalonon mutatkoznak be a közönségnek, míg a szalonokba szeptember közepén érkezik meg a franciák újdonsága.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.