Ahogy azt a gyártó illetékesei elmondták, a tanulmány szinte teljes egészében szériaérett, így szinte az utolsó csavarig hasonlóan kerülhet a kereskedésekbe. A Dune-t a gyáriak a valaha készült legsportosabb Beetle-nek titulálják. A külső megjelenés, különösen a tető és hátsó légterelő rímel a gyáriak szavára, csakúgy, mint az egyedi felnik és küszöbök. Az első ködfényszórók kialakításába pedig könnyedén beleláthatunk egy hangszórópárt.
A kérdés csupán az, hogy a szériamodellben a tanulmányéval megegyező motort találjuk-e, mert bizony a VW többet is hozott már ki a jól bevált kétliteres, négyhengeres turbós motorból, mint a tanulmányban szereplő 210 lóerő. Akik azonban életérzésből választják a homokjárót, biztosan megelégednek majd a hatfokozatú DSG váltó és a 7,3 másodperces százas sprint szavatolta dinamikával, amely a hagyományosabb változatokhoz már eddig is elérhető volt. Az erősebb széria Beetle-ökkel megegyezően a jobb trakció érdekében az első kerekeknél elektronikus XDS differenciálzár segédkezik a gumifüst formájában elvesző energia megtartásában.
A külsővel ellentétben az autó belseje még inkább utal arra, hogy bizony a tanulmány modell közel egy az egyben meg fog egyezni a szériamodellel, a belsőn aligha módosítanak már a tervezők. A vidám és színes dekorelemek ugyanúgy hozzájárulnak az autó egyedi hangulatához, mint a kiegészítő műszerek és a továbbra is a Fender nevével fémjelzett prémiumhangrendszer.
Szinte vetélytárs nélkül szerezhet újabb híveket magának az amúgy is közkedvelt Beetle az új Dune kiadással.