Ismét egy legendától kell búcsút vennünk?

Az autózás világában nincs olyan ember, aki ne ismerné az 1912-ben létrejött Bertone tervezőstúdió nevét.

Kenéz Tibor
2014. 07. 16. 11:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Úgy tűnik, hiába vált külön a formatervező részleg Stile Bertone néven, így sem tudnak megélni. Úgy gondoljuk, mindenkit szomorúsággal tölt el, hogy a méltán híres cég éppen megmentőjét keresi, aki a felvásárlással elejét vehetné a felszámolásnak. Ugyanis ha ez nem sikerül, akkor a június negyedikén csődöt jelentő vállalat számára hamarosan eljön a vég – már így kiárusítják minden vagyonukat. Az elmúlt öt évben körülbelül 9,6 milliárd forintnyi tartozást felhalmozó Stile Bertone utoljára 2010-ben tudott felmutatni 4,5 milliárd forintnyi bevételt, azóta azonban szinte semmit.

Mindössze az tartja a lelket a cégben, hogy talán egy nagyobb autógyártó megvásárolja őket, ezzel megmentve a végső bezárástól – erre azonban kicsi esély mutatkozik. Egyes források szerint az eladható vagyona sem túl nagy a tervezőstúdiónak, hiszen mindössze néhány épületről és egy autógyűjteményről van szó – ami ugyan kimondva sokat érhet, de a Bertone megmentéséhez kevés. Arról nem is beszélve, hogy utóbbi nemzeti örökséggé lett nyilvánítva, ami azt jelenti, hogy csak az olasz törvények szerint, egyben lehet megválni az autócsodáktól, így tovább nehezítve az értékesítést.

 

Ami a Bertone nevet illeti, ezt sem használhatja már sokáig a vállalat, hiszen ennek joga a Bertone Cento cég tulajdonában van, és 2014 végén lejár a megegyezés ezzel kapcsolatban. Az előbb említett társaságot egyébként a Stile Bertone korábbi vezérigazgatója, Marco Fillippa, és Lilli Bertone vezeti – aki a vállalat alapítójának, Giovanni Bertone fiának, Giuseppének a felesége.

A stúdió nevéhez egyébként olyan legendás négykerekűek fűződnek, mint a Lamborghini Miura és Countach, vagy a Ferrari 208/308 GT4, amelyek mindmáig az autózás történetének krémjét képezik. Az utolsó időkben már sajnos nem készültek szériagyártású járművek a Bertone formatervezőinek munkája után, de a Mantide és a Nuccio tanulmány így is lenyűgöző vonalakat tudhatott magáénak. Nagyon sajnálnánk, ha így lenne vége a méltán híres vállalatnak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.