A Corsa kívül és belül szinte az utolsó csavarig megújult. Költséghatékony kisautóról lévén szó, az alapok terén radikális változásokkal nem kell számolnunk, hiszen egy új platform kifejlesztése óriási költségeket jelent a gyártók számára – a sorozat így az előd alapjain nyugszik.
A lemezek alatt új futóműalkatrészeket találunk, melyekhez áttervezett geometria dukál, valamint merevebb és erősebb első bölcső. A szintén új, sebességfüggő elektromos szervó a városi manőverezést könnyíti meg, s a gyáriak szerint az újdonság komfortosabb és csendesebb lesz elődjénél. A futómű-beállítások tekintetében két változat lesz elérhető: egy sportos és egy komfortorientált.
Tömegcsökkentésről sajnos egyáltalán nem szóltak a hírek, így vélhetően a Corsa nem lesz könnyebb egyébként némileg túlsúlyos elődjénél. A megegyező alapok révén nagy csodát nem várhatunk a méretek és az arányok tekintetében sem: a Corsa E, vagyis az ötödik nemzedék elhanyagolható 3 milliméterrel lett hosszabb az előző szériánál, vagyis továbbra is négyméteres kisautóról beszélhetünk. Az utastér mérete szintúgy változatlan – hozzá kell tenni, hogy már az előd is a kategória egyik helykínálatbajnoka volt –, akárcsak a csomagtartó alaphelyzetben 285 literes befogadóképessége.
Megjelenés tekintetében az újdonság talán profilból hasonlít leginkább az elődre, elölről nézve azonban adamos, hátulról pedig merivás stílusjegyek fedezhetők fel rajta. A formaterv egyértelműen modern, friss és fiatalos. A karosszériakínálat továbbra is a jól megszokott három- és ötajtós változatból áll, s ahogy eddig, a háromajtós verzió kissé sportosabb – hátsó ablakának vonala és a C oszlop nagyon hasonlít az elődére –, az ötajtós pedig családbarát vonalat képvisel.
Az utastérben szinte egyetlen alkatrészt sem vettek át a tervezők a korábbi generációból, az igencsak igényesnek tűnő belső az Adam kialakítására hasonlít. A Corsa háromküllős kormányával még nem találkozhattunk az Opel kínálatában, s új a műszercsoport, a középkonzol, valóban minden. A képek tanúbizonysága szerint a kialakítás és az anyagminőség igényes, és prémiumhatású megoldások sora – egyebek közt finom krómozott betétek, modern klímakonzol – emeli a hangulatot. A multimédiás megoldások az Adamból érkeztek: a beszédvezérlésű Intellilink rendszer 7 hüvelykes színes képernyővel dolgozik, amelyhez különféle alkalmazásokat lehet letölteni, s kiváló a telefonokkal való kommunikációja . Ülés- és kormányfűtés továbbra is akad a kínálatban. A szélvédőfűtés, a méretes panorámatető, a bixenon fényszórók, a tolatókamera, az önparkoló, a holttérfigyelő, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, az automata távolsági fényszóró, a hegymeneti elindulást segítő, a guminyomást figyelő mind-mind újdonságnak számít.