Kihozták a maximumot: itt a vadonatúj Opel Corsa

Az Opel még az őszi premier előtt minden fontos információt kiadott legfrissebb büszkeségéről.

Vajda János
2014. 07. 13. 5:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Corsa kívül és belül szinte az utolsó csavarig megújult. Költséghatékony kisautóról lévén szó, az alapok terén radikális változásokkal nem kell számolnunk, hiszen egy új platform kifejlesztése óriási költségeket jelent a gyártók számára – a sorozat így az előd alapjain nyugszik.

A lemezek alatt új futóműalkatrészeket találunk, melyekhez áttervezett geometria dukál, valamint merevebb és erősebb első bölcső. A szintén új, sebességfüggő elektromos szervó a városi manőverezést könnyíti meg, s a gyáriak szerint az újdonság komfortosabb és csendesebb lesz elődjénél. A futómű-beállítások tekintetében két változat lesz elérhető: egy sportos és egy komfortorientált.

Tömegcsökkentésről sajnos egyáltalán nem szóltak a hírek, így vélhetően a Corsa nem lesz könnyebb egyébként némileg túlsúlyos elődjénél. A megegyező alapok révén nagy csodát nem várhatunk a méretek és az arányok tekintetében sem: a Corsa E, vagyis az ötödik nemzedék elhanyagolható 3 milliméterrel lett hosszabb az előző szériánál, vagyis továbbra is négyméteres kisautóról beszélhetünk. Az utastér mérete szintúgy változatlan – hozzá kell tenni, hogy már az előd is a kategória egyik helykínálatbajnoka volt –, akárcsak a csomagtartó alaphelyzetben 285 literes befogadóképessége.

Megjelenés tekintetében az újdonság talán profilból hasonlít leginkább az elődre, elölről nézve azonban adamos, hátulról pedig merivás stílusjegyek fedezhetők fel rajta. A formaterv egyértelműen modern, friss és fiatalos. A karosszériakínálat továbbra is a jól megszokott három- és ötajtós változatból áll, s ahogy eddig, a háromajtós verzió kissé sportosabb – hátsó ablakának vonala és a C oszlop nagyon hasonlít az elődére –, az ötajtós pedig családbarát vonalat képvisel.

Az utastérben szinte egyetlen alkatrészt sem vettek át a tervezők a korábbi generációból, az igencsak igényesnek tűnő belső az Adam kialakítására hasonlít. A Corsa háromküllős kormányával még nem találkozhattunk az Opel kínálatában, s új a műszercsoport, a középkonzol, valóban minden. A képek tanúbizonysága szerint a kialakítás és az anyagminőség igényes, és prémiumhatású megoldások sora – egyebek közt finom krómozott betétek, modern klímakonzol – emeli a hangulatot. A multimédiás megoldások az Adamból érkeztek: a beszédvezérlésű Intellilink rendszer 7 hüvelykes színes képernyővel dolgozik, amelyhez különféle alkalmazásokat lehet letölteni, s kiváló a telefonokkal való kommunikációja . Ülés- és kormányfűtés továbbra is akad a kínálatban. A szélvédőfűtés, a méretes panorámatető, a bixenon fényszórók, a tolatókamera, az önparkoló, a holttérfigyelő, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, az automata távolsági fényszóró, a hegymeneti elindulást segítő, a guminyomást figyelő mind-mind újdonságnak számít.

A hajtásláncok terén szintúgy számos újdonsággal számolhatunk. A legfontosabb egyértelműen a friss szentgotthárdi motorcsalád bevezetése. A közvetlen befecskendezéses, háromhengeres, turbós egyliteres 90, illetve 115 lóerő teljesítménnyel és egyaránt 170 newtonméter nyomatékkal kerül be a Corsába. A hivatalos fogyasztási adatok még váratnak magukra, az Opel szerint start-stop rendszerrel benzinmotorokhoz képest nagyon csekély étvággyal számolhatunk. Érdekes módon a négyhengeres, 1,2, illetve 1,4 literes benzines szívómotor továbbra is marad 70, illetve 90 lóerővel, a nagyobbik egység turbóval is rendelhető, így 100 lóerőre képes. Dízelfronton kezdetekben a jól bevált 1.3 CDTI 75 és 95 lóerős változatait köszönthetjük, amelyeket átdolgoztak a mérnökök, s mostantól teljesítik a szigorú Euro 6 emissziós normát. A váltók tekintetében friss a hatfokozatú kézi és automata szerkezet.

A vadonatúj Corsa még idén piacra lép, s az év vége felé hazánkban is biztosan köszönthetjük. Az árakról pontosabb információ egyelőre nem áll rendelkezésünkre, azonban fokozottan árérzékeny kategóriáról lévén szó, komoly drágulás nem jellemezheti az autót, így hasonló konfiguráció esetén nagyjából az előd árával számolhatunk, legfeljebb néhány százalékos eltéréssel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.