Mindenki sír a hazainál olcsóbb német útdíjért

Bizonyára már mindenki hallott arról, hogy nemsokára Németországban is bevezetik az útdíjat.

Vajda János
2014. 07. 11. 5:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Rengetegen tartják felháborítónak a lépést, bár valójában kicsit körbetekintve azon csodálkozhatunk, hogy eddig ellenálltak a németek a fizetős autópályáknak. A fizetős rendszer egyébként a tervek szerint 2016. január 1-jétől kerül bevezetésre 3,5 tonna alatt, de nagyon fontos tudni, hogy nem csupán az autópályákra vonatkozik, hanem a teljes úthálózatra – vagyis amennyiben belépnek Németországba, a fizetés elkerülhetetlen. A matricák megvásárlása különben interneten vagy a határhoz közeli benzinkutakon lehetséges majd.

Útdíj ide vagy oda, azért érdemes lenne tanulni a németektől, ugyanis elsősorban a külföldi autósokat „büntetné” a fizetős rendszer. Pontosabban szólva a német autóknak is fizetniük kell, azonban esetükben úgy szeretnék a döntéshozók, hogy az autók útadója ezzel ekvivalens mértékben csökkenjen, vagyis ne kelljen többet fizetniük összességében a helyi autósoknak az úthasználatért a jelenleginél.

A 10 napos matrica egyébként 10 euróba, azaz jelenlegi árfolyamon számolva mintegy 3100 forintba fog kerülni, ami megfelel a hazai áraknak. A következő lépcső a kéthavi 20 eurós (6200 forint) szint, ami már jóval olcsóbb a hazai kéthavi matricánál, továbbá a kinti éves útdíjhasználati jogosultság is várhatóan jelentősen olcsóbb lesz a magyarországinál. Alexander Dobrindt közlekedési miniszter szerint különben az új törvény négyévente mintegy 2,5 milliárd eurót hozhat a kasszára, és ugye ezt a pluszt a külföldiek zsebéből vennék el, nem pedig saját állampolgáraiktól.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.