Az utolsó: különkiadással búcsúzik a Bugatti Veyron

Vége. Nincs tovább – egyelőre. A Bugatti Veyron gyártásának végeztével egy soha nem feledett fejezet zárul.

Csizsek Ádám
2014. 08. 09. 15:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ez sztori azonban a következő, természetesen erősebb és gyorsabb generáció érkezéséig felkerül a polcra, természetesen egy különkiadás kíséretében. A Bugatti elkészítette a „Lés Légendes de Bugatti” sorozat hatodik és egyben utolsó tagját, amely magát a névadót, Ettore Bugattit idézi fel. Igazi romantikus momentum az autókedvelők számára, hiszen a motorsport pillanatainak fűszerezésével és Ettore Bugatti lenyomatával méltóképpen zárja a Veyron fejezetét a konstruktőr.

Ahogy a már elkészült öt különkiadás esetében, úgy ezúttal is a Grand Sport Vitesse verzió adja az alapot a három példányban megépített modellhez, amelyek mindegyike 740 millió forintos árcédulát kap.Noha sok esetben a tengernyi különkiadás miatt megmosolyogtuk a Bugattit, most minden tiszteletünk a Volkswagen konszernhez tartozó gyártóé, ugyanis a legízletesebb részleteket, a legszebb fémbe és bőrbe égetett pillanatokat a végére tartogatták és a különkiadást az alapítónak szentelték. Az utolsó Veyron ezzel Ettore Arco Isidoro Bugatti előtt tiszteleg. A színtiszta karbon és a kézzel polírozott, alumínium valamint a kékbe öltözött felületekből összeálló külső az 1932-ben gyártott legendás előd, a Type 41 Royale szellemiségét hivatott felidézni.

A polírozott felnik ugyancsak egyedileg készültek ehhez a konkrét kiadáshoz, s legalább olyan ékes díszei az utolsó Veyronnak, mint a platinából mart embléma és az EB logó. Ettore Bugatti szignója egyébként az autó számos pontján, így a tanksapkán, az olajsapkán és a küszöbön is felbukkan. Az utastérben folytatódik a különlegességek sora: a Veyron történetében most használtak először kétféle bőrt a kárpitozáshoz, amelyet a kék és a karbon betétek tesznek teljessé, illetve megjelenik a táncoló elefánt motívuma is, amely ugyancsak a Type 41-re utal. A ’32-es modell hűtőjén díszelgő szobrocskát Ettore fivére, Rembrandt Bugatti alkotta meg és a másik öt különkiadáson is felbukkan.

A Bugatti Veyron Ettore Bugatti stílusosan az augusztus 15-én esedékes Pebble Beach Concours d'Elegance rendezvényen jelenik meg és mutatkozik be öt testvérének társaságában. Az Ettore Bugatti kiadás mellett a Black Bess, a Rembrandt Bugatti, a Jean-Pierre Wimille, a Meo Constantini es a Jean Bugatti példány is kiállításra kerül majd. A lemezek alatt megbúvó technikát pedig már aligha kell bemutatni az olvasóknak. A Bugatti Veyront ezúttal is a W-elrendezésű, tizenhat hengeres, négyturbós benzinmotor hajtja, méghozzá 1200 földöntúli lóerő előcsalogatásával, amelyhez 150 Nm-es maximális forgatónyomaték párosul. Mindez 2,6 szekundumos 0–100-as sprintre, valamint 408,84 km/h-s csúcssebesség elérésére teszi képessé a különlegességet, amely a világon valaha gyártott leggyorsabb roadster is egyben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.