Kasszasiker a Ford egyliteres turbómotorja

Különösen Európában a vásárlók viszik, mint a cukrot a Ford pöttöm, turbóval lélegeztetett háromhengeresét.

Vajda János
2014. 08. 18. 5:39
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A statisztikák kimutatták, hogy az európai piacon minden ötödik eladott Fordot (vagyis az értékesített modellek 20 százalékát) az új erőforrás hajtja, ami a kis hengerűrtartalomhoz és a Ford változatos palettájához képest már-már szenzációs eredmény. Idén az első félévben különben mintegy 120 000 autóba építették a gyáriak a szóban forgó motorocskát, miközben tavaly ez a szám az év ugyanezen időszakában 104 000 volt, vagyis 15 százalékot emelkedett az új motor értékesítési darabszáma.

Különben a B-Max modellek felét ezzel a motorral értékesítik a kereskedések, miközben a Focusnál és a Fiestánál mintegy 1/3 az 1.0 EcoBoost részaránya. Jelenleg 100, 125 és 140 lóerős kivitelben forgalmazzák a németek a kis erőforrást, amely ugyan méretéhez képest tényleg csodásan dolgozik, mi azonban a tapasztalataink alapján nem vagyunk maradéktalanul megelégedve a motorral, főleg az alacsony fordulatszámon mutatott kulturálatlanságát és rendkívül alacsonynak ígért, ám a valóságban egyáltalán nem túl csodás fogyasztását illetően. Az Év Motorja zsűri viszont a vásárlókhoz hasonlóan kimondottan kedveli a Ford büszkeségét, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy az erőforrás sorozatban háromszor hódította el az Év Motorja kitüntetést.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.