2,58 milliótól elérhető a legolcsóbb hátsókerekes autó

Már rendelhető hazánkban az új Renault Twingo.

Szabó Péter
2014. 09. 14. 16:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

De mit is nyújt ennyiért a Porsche 911-gyel azonos felépítést felmutató apróság? A három felszereltségi szint mindegyikén az egyliteres, 70 lóerős, háromhengeres erőforrás adja az elérhetőbb belépőt. Az egység 2850-es fordulaton jelentkező 91 Nm nyomatéka egyben azt is jelenti, hogy jól meg kell dolgoztatnunk az ötfokozatú váltót az igazán dinamikus haladáshoz, amelyről a 14,5 másodperces gyári 0–100-as sprint és a 151 km/h-s végsebesség is árulkodik. A gyárilag 4,5 literes fogyasztás viszont már nagyobb mosolyt csalhat az arcunkra a benzinkúton.

A csúcsmotorhoz csúcsfelszereltség jár: a 0,9 literes, háromhengeres turbómotorhoz emiatt listaáron 3,5 millió forinttól juthatunk hozzá Twingóba csomagolva, amiből 300 ezer forintot tesz ki az erőforrás felára. Az ötfokozatú váltó itt is marad, de a 90 lóerő és a 135 Nm nyomaték már paprikásabb hangulatról gondoskodik. Az árkülönbözetből egy hajszálnyit elviekben spórolhatunk a 2 deciliterrel nagyobb takarékosság miatt, ám eddig tapasztalataink alapján az egység a gyári étvágynál szeret többet kortyolni.

 

A megtankolva 943 kilós Twingót viszont repíti a turbómotor: a 10,8 másodperces 0–100-as sprintre már kanyarból kijövet kövér farolásokra asszociálhat a sportos lelkületű olvasó és a 165 km/h-s végsebesség is csak a váltó áttételeinek rövidsége miatt alakul ilyen visszafogottan. A 2,59 milliós beszállóval mai szemmel minimális felszereltséget kapunk, így mindenképp ajánlott egy szintet ugrani. Hogy ezt abszolváljuk, 260 ezer forintot kell összespórolunk, amivel a különböző extrák rendelhetősége mellett fényezett tükröket, osztott hátsó üléssort, elektromos ablakemelőt, riasztó előkészítést, USB-s, bluetoothos rádiót, és átgondoltabb tárolókat kapunk. Nem sok, viszont legalább rendelhetünk klímát, ami további 140 ezer forintot vesz ki a zsebünkből. Ha ennél nagyobb igényünk van, akkor viszont érdemes lehet a legjobb felszereltségi szintet választani.

Az egyliteres motorral ez 3,2 milliós összeget képvisel, viszont ezért már különböző dekorelemeket, 15 colos könnyűfém felniket, ködfényszórót, sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, változó áttételű szervokormányt (végállások között 3,9 helyett 3,4 fordulat), tempomatot, elektromosan állítható külső tükröket, start-stop rendszert, magasságban állítható vezetőülést, zárható rekeszeket és a már említett klímát is megkapjuk. Ha pedig lelkesen pipálgatunk, akkor nyitható vászontetővel, sportcsomaggal, és minden földi jóval akár több mint egymilliót rátehetünk még erre.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.