Noha a Mercedes-Benz hivatalosan még nem rántotta le a leplet az újdonságról, a technikai adatok már ismertek.
A C osztály hibrid verziója az október elején startoló Párizsi Autószalonon mutatkozik be, s azt követően nem sokkal, 2015 legelején lesz megvásárolható a kereskedésekben.
Ahogy azt sejteni lehetett, a hibrid modell kívülről semmiben sem különbözik hagyományos hajtású társaitól, egyedül a töltő helye árulkodik az elektromos pluszról. A hatékonyság fokozásának érdekében a németek aktív hűtőredőnyzettel látták el az autót, ami optimális hőmenedzsmentet biztosít a belső égésű motor számára.
Eleinte még kérdéses volt, hogy a Mercedes szakemberei melyik benzinest választják a konnektoros hibridhez, de végül a valószínűbb megoldás nyert – a C350 Plug-in Hybrid motorházteteje alatt a németek kétliteres, négyhengeres turbómotorja duruzsol, méghozzá 211 lóerős teljesítménnyel. A motorhoz hétfokozatú automata váltó kapcsolódik, amely egyben tartalmazza a 80 lóerős villanymotort is.
A szépséges szedán ennek köszönhetően akár kizárólag elektromos üzemmódban is közlekedhet, méghozzá 32 kilométert, ami a napi munkába járáshoz és egyéb teendők elvégzéséhez akár bőségesen elegendőnek is bizonyulhat. Vegyes üzemben is figyelemre méltó a hibrid C osztály étvágya, hiszen a gyártó szerint mindösszesen 2,8 liter benzint gurít le a torkán az autó, ami 65 g/km-es szén-dioxid-kibocsátásnak felel meg.
A Mercedes korábban már elérhetővé tett konnektorról is tölthető hibrid modellt az S500 Plug-in Hybrid személyében, amely ugyan a villanymotort és a benzinest illetően különbözik a kistestvértől (333 lóerős, V6-os benzinmotor és 118 lóerős elektromotor), de az akkumulátoron osztoznak. A C osztály hibridjének premierjét követően pedig már várhatjuk is a maradék kilenc közül a következő modellt, amely valószínűleg az A, a B, a CLA vagy a GLA egyike lesz.