Éhező úriember: itt a Mercedes C350 Plug-in Hybrid

A Mercedes meghirdette komoly hibrid offenzíváját: elsőként az új C osztály hibridje mutatkozik be.

Csizsek Ádám
2014. 09. 24. 12:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Noha a Mercedes-Benz hivatalosan még nem rántotta le a leplet az újdonságról, a technikai adatok már ismertek.
A C osztály hibrid verziója az október elején startoló Párizsi Autószalonon mutatkozik be, s azt követően nem sokkal, 2015 legelején lesz megvásárolható a kereskedésekben.

Ahogy azt sejteni lehetett, a hibrid modell kívülről semmiben sem különbözik hagyományos hajtású társaitól, egyedül a töltő helye árulkodik az elektromos pluszról. A hatékonyság fokozásának érdekében a németek aktív hűtőredőnyzettel látták el az autót, ami optimális hőmenedzsmentet biztosít a belső égésű motor számára.

Eleinte még kérdéses volt, hogy a Mercedes szakemberei melyik benzinest választják a konnektoros hibridhez, de végül a valószínűbb megoldás nyert – a C350 Plug-in Hybrid motorházteteje alatt a németek kétliteres, négyhengeres turbómotorja duruzsol, méghozzá 211 lóerős teljesítménnyel. A motorhoz hétfokozatú automata váltó kapcsolódik, amely egyben tartalmazza a 80 lóerős villanymotort is.

 

A szépséges szedán ennek köszönhetően akár kizárólag elektromos üzemmódban is közlekedhet, méghozzá 32 kilométert, ami a napi munkába járáshoz és egyéb teendők elvégzéséhez akár bőségesen elegendőnek is bizonyulhat. Vegyes üzemben is figyelemre méltó a hibrid C osztály étvágya, hiszen a gyártó szerint mindösszesen 2,8 liter benzint gurít le a torkán az autó, ami 65 g/km-es szén-dioxid-kibocsátásnak felel meg.

A Mercedes korábban már elérhetővé tett konnektorról is tölthető hibrid modellt az S500 Plug-in Hybrid személyében, amely ugyan a villanymotort és a benzinest illetően különbözik a kistestvértől (333 lóerős, V6-os benzinmotor és 118 lóerős elektromotor), de az akkumulátoron osztoznak. A C osztály hibridjének premierjét követően pedig már várhatjuk is a maradék kilenc közül a következő modellt, amely valószínűleg az A, a B, a CLA vagy a GLA egyike lesz.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.