Francia luxusmodellek ünnepe a párizsi autószalonon

A párizsi autószalon az autók világának legfontosabb eseménye a genfi és a frankfurti seregszemle mellett.

Csizsek Ádám
2014. 09. 10. 15:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ennek megfelelően a Peugeot és a Citroёn sem tétlenkedett és luxusszedánokkal ünneplik a hazai autószalont.
A Peugeot 4,7 méter hosszú különlegessége számos izgalmas részletet rejt: a karosszéria nagy része az 1920–30-as évek francia autógyártása előtt tisztelegve egytónusú nyers fém árnyalatot ölt, éles ellentétben a hátsó rész cápabőr textúráját imitáló borításával. Hightech szemcsés szerkezetének köszönhetően jelentősen javítja a jármű aerodinamikai képességeit, és ezzel csökkenti a fogyasztását.

Az utastérben a préselt újságpapírból készült, fa hatású burkolatban a neves napilapok gazdasági oldalainak lazacrózsaszín árnyalata köszön vissza. Az új mozgatószerkezettel nyitható csomagtérajtón keresztül pedig a csomagtérpadló aljában elhelyezett elektromos rollerhez, a Hybrid-kickhez férhetünk hozzá. Érdekesség, hogy a textilt és a bőrt anyagtakarékos eljárással állították elő. A hatékony anyagfelhasználás miatt a textilborításokat rögzítéses, visszahajtós módszerrel formázták meg. A neves férfiöltöny-divatházak hagyományát követő egyszerű eljárás lényege, hogy a textil felületén varrás helyett éles hajtásokat hoznak létre.

Az általános gyakorlat szerint az autóiparban hibamentes bőrt használnak fel, amelyet cserzéssel tovább tökéletesítenek. Az Exalt a kisebb anyagveszteséget célozza, ezért az egyediséget és a természetességet hangsúlyozza az esztétikai hibák vállalásán keresztül. A bőröket természetes módon, vegyszeres kezelés nélkül dolgozták ki. Az 1700 kg tömegű Exalt tanulmányt plug-in Hybrid4 hajtással látták el, melynek 340 lóerős összteljesítménye megoszlik a négy kerék között. A benzin-elektromos hajtásláncot a 270 lóerős 1.6 THP motor és a hatfokozatú automatikus váltó, valamint a hátul a több lengőkaros futóműbe épített 50 kW-os elektromotor alkotja.

Eközben a PSA konszern másik tagja, a Citroёn a hasábjainkon már bemutatott DS Divine modellel kívánja reprezentálni a márkában, illetve a néhány évvel ezelőtt útjára indított DS szériában rejlő potenciált. A sportos kialakítású, ötajtós ferde hátú az igényességre törekvő kialakítást továbbviszi, miközben több hagyománnyal is szakít. A kötelező show-elemeket leszámítva a DS Divine szériaközeli állapotot tár elénk, így nem tűnik elképzelhetetlennek, hogy akár egy-két éven belül megjelenjen sorozatgyártásban is. 4,21 méteres hosszával például remekül beillene a DS4 helyére.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.