Frissen még profibb: íme, a ráncfelvarrott Audi A6

Az októberi párizsi autószalonra természetesen az Audi is gőzerővel készül.

Csizsek Ádám
2014. 09. 06. 17:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A formatervet érintő változások csekélyebbek, de az átrajzolt hűtőmaszknak, az új első és hátsó lámpáknak, valamint a minimálisan frissített lökhárítóknak köszönhetően egyértelműen fiatalabbnak hat az új A6. Az egyik fő attrakciót az opciós listán immáron elérhető LED vagy mátrix-LED fényszórók jelentik, amelyek dinamikus helyzetjelzővel vannak felszerelve. A legjelentősebb változásokhoz viszont a motorháztető felnyitása szükségeltetik, ahol mindhárom TFSI és TDI erőforrás megújult, azaz a teljes motorpalettát friss egységek alkotják – természetesen mind megfelelnek az Euro 6-os normáknak.

Az új 1.8 TFSI ultra az A6/A6 Avant modellek esetében a gyártó ígérete szerint 5,7 literes étvágyra képes, ami 133 g/km-nek felel meg. Fogyasztás tekintetében viszont egyértelműen a dízel variáns a bajnok, mégpedig a 4,2 literrel is elketyegő (109 g/km) 150 lóerős 2.0 TDI személyében. Mindkét ultra modellhez új fejlesztésű, dupla kuplungos S tronic automataváltó jár. Külön érdekesség, hogy a már korábban szóba került, a hagyományos acélrugóknál sokkal jobb tulajdonságokkal bíró üvegszál-erősítésű műanyagból készült rugókkal szerelik az A6 család TDI motoros példányait. Ezzel a lépéssel fogyókúrára is bírták egyben az autót, hiszen a négy tekercsrugó esetében a csere 4,4 kilogrammos tömegcsökkenést jelent.

Dízelfronton továbbá választható a frissített háromliteres TDI is, méghozzá 218 vagy 272 lóerőre skálázva, míg az igazán erős öngyulladósok hívei a bi-turbo verzióval élhetnek. A 326 lóerős erőforrás kérhető Competition csomaggal is, ami 326 lóerősre duzzasztja a ménest, ráadásul rövidebb időn át akár 346 paripa is rendelkezésre áll. Továbbra is a kínálat részét képezi a sportosabb tulajdonságokkal bíró S6 és S6 Avant, amelyek motorházába a 4.0 TFSI kerül, természetesen V formába rendezett nyolc hengerrel.

Ezek a modellek 450 lóerőt tudnak és 4,4 illetve a kombi esetében 4,6 másodperces 0–100-as sprinttel igyekeznek mosolyt csalni a sofőr arcára, míg a szintén V8-assal szerelt, de már 560 lóerős teljesítménnyel bíró RS6 3,9 szekundumos gyorsulással és 305 km/h-s csúcssebességgel rendelkezik. Az Audi még az ősszel megkezdi az értékesítést, így a hivatalos, párizsi bemutatót követően még a tél beköszönte előtt megkaphatják a tulajok a ráncfelvarrott verziót.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.