A megalománia netovábbja a Dartz Prombron Black Shark

Önnek mi ugrana be, ha egy hatalmas, páncélozott, bivalyerős és sok kütyüt tartalmazó négykerekűt említenénk?

Kenéz Tibor
2014. 10. 21. 10:39
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tulajdonképpen maga a gyártó sem tagadja a fent említett párhuzamot, hiszen „a 21. század igazi kémautójaként” aposztrofálja legújabb alkotását. Persze nem a levegőbe beszélnek, amikor ezt állítják: az autó kevlár-titán testet, retinaszkennert, ujjlenyomat-felismerőt, beépített kamerákat, speciális szirénákat és fényeket, továbbá rejtett, sokkolófunkcióval is rendelkező kilincseket kapott, hogy rászolgáljon a jelzőre. És akkor még a legmagasabb, B7 szintű páncélozásról nem is beszéltünk.

A mindent elsöprő óriás egyébként a Mercedes-Benz GL osztály alapjaira épül, és a német gyártó minden vezetéstámogató rendszerét megkapta. A fejlett technológia és a biztonság mellett természetesen a kényelem is a legfőbb szempontok között szerepelt, így bár kívülről akár katonai jármű is lehetne a Dartz, belül minden finom anyagokkal van borítva, a hátul ülőket pedig pezsgőhűtő és LTE-kapcsolat kényezteti. A gyáriak olyannyira szerettek volna kedvezni mindenkinek, hogy a vásárlóknak nem is kell majd választani az Xbox One és a PlayStation 4 közül, hiszen az autó mindkét játékkonzolt tartalmazza.

Mindezek tudatában nem csodálkozunk, hogy az óriás tömegével kapcsolatban nem osztott meg velünk adatokat a márka. Az erőforrások ismeretében biztosak lehetünk, hogy képes méreteit meghazudtoló dinamikára az autó. Minderről „a vásárlók kívánsága alapján” akár 1500 lóerős kivitelben is kérhető 6,0 literes dupla turbós V12-es gondoskodik, mely a GL 65 AMG-ből érkezik. Aki megelégszik valamivel visszafogottabb adatokkal is, az a kisebbik, „csupán” 5,5 literes V8-ast is választhatja.

„Az autónkról több száz ember álmodozik, de csak öt szerencsés kaparinthatja majd meg” – nyilatkozott nem túl visszafogottan a márka vezére, Leo Yankelovich. Azt is hozzátette, hogy szembe kell néznünk a valósággal, és be kell látnunk, hogy a jelenlegi szériagyártású autók unalmassá váltak, aminek oka a méretcsökkentés, a környezetbarát megoldások és az egyre szigorodó jogi előírások, melyek miatt a legjobb kocsik szerinte valójában igencsak kellemetlenek. Mindenkinek a szíve joga, hogy egyetért-e Yankelovich látásmódjával, az mindenesetre biztos, hogy a Prombron Black Shark semmilyen szempontból nem hétköznapi, és percek alatt el fog kelni az az öt példány, amelyek árát forintban számolva nagy valószínűséggel milliárdos nagyságrendekben határozzák meg.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.