Az éden kapuja: itthon is kapható a Lexus RC-F

Ezúttal a Lexus RC-F érkezett meg hazánkba, ráadásul nagyon finom csomagolásban, versenyképes áron.

Csizsek Ádám
2014. 10. 20. 14:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A nagy teljesítményű középkategóriás kupék világából pedig a Lexus sem hiányozhat, ráadásul a BMW M4 és a később érkező Mercedes-Benz C 63 AMG Coupé ellenében induló RC-F már Magyarországon is kapható.
A beszállókártyáért persze ezúttal mélyen a zsebébe kell nyúlnia annak, aki a japánok csúcsmodelljére pályázik. Mindez nem csoda, hiszen a Lexus sportkupéja finom hangzást biztosító, ötliteres lökettérfogatú, szívó V8-assal, valamint 477 lóerővel (530 Nm) szolgál. A teljesítmény mellett természetesen a menetteljesítmények is beszédesek, hiszen a nyolcfokozatú automataváltóval összekapcsolt nyolchengeres erőforrásnak köszönhetően 270 km/h-s elektronikusan korlátozott végsebesség mellett 4,5 szekundumos 0–100-as sprintre képes a japánok büszkesége.

A 4,7 méter hosszú RC-F kívánatos jószág, melynek nyakában 27 millió forintos árcédula lóg. Az összeget nem csupán a tiszteletre méltó teljesítmény és menetdinamika, hanem a bőséges alapfelszereltség is indokolja. Sportfutómű, 19-es kerékszett, Brembo fékrendszer, aktív hátsó légterelő, nyomatékvektorozásra képes hátsó differenciálmű, üzemmódválasztó, mindenütt LED-es fények, navigáció, kétzónás klíma és 7 hüvelyk átmérőjű érintőképernyős központi rendszert tartalmaz az alapcsomag, míg a kényelmet elektromos ülésállítás, fűthető ülések, alcantara kárpitozás, tempomat és számos kötelező tétel biztosítja.

 

A 27 milliós alapot kétféle csomaggal van lehetőség még sportosabbá, illetve kényelmesebbé varázsolni. A 2,2 millió forintot kóstáló Carbon pakk a sportosságra fókuszál, méghozzá szénszál erősítésű műanyagból készült motorháztetővel, tetővel és hátsó légterelővel, s természetesen ebben az esetben az utasteret is karbon betétek díszítik. A küllemet mindeközben 19 hüvelyk átmérőjű, 10×2 küllős könnyűfém felnik teszik még sportosabbá. A másik utat a kényelmesebb csomag jelenti, amely a luxusra, a finomságra összpontosít, méghozzá 2,5 millióért.

A Luxury csomag ennek megfelelően Alcantara helyett különösen finom bőrkárpitozást, ugyancsak 19-es felniket, üléshűtést, Mark Levinson prémium hifit, fűthető kormánykereket, sávtartót, távolságtartó tempomatot, holttérfigyelőt és intelligens fényszóróvezérlést foglal magában. A metálfényezés felára 350 ezer forint.
A konkurensek közül persze legkézenfekvőbb a BMW M4, amely hasonló képességeket nyújt, nagyjából a Lexusszal megegyező áron. A bajorok egyik legsportosabb modellje ugyanolyan felszereltséggel mintegy 900 000 forinttal olcsóbb a Lexus RC-F-nél, azonban ilyen mértékű árdifferencia az autók vételárát tekintve már elhanyagolható, a különböző stílust képviselő modellek között leginkább a vásárlók ízlése és preferenciái döntenek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.