Pihenni akart, autós rekordot állított fel

Günther Holtorf nem játszik kicsiben, ha nyaralásról van szó.

Szabó Péter
2014. 10. 19. 5:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A nyaralást aztán huszonhat (!) évig abba sem hagyta, amelyhez kísérőjének, egy Mercedes–Benz G osztálynak a megbízhatósága is hozzájárult. Az 1988-as, kék színű Mercedes 300GD, avagy „Otto”, ahogy a gazdája szólítja, nem kevesebb, mint 215 országban rótta le 890 000 kilométeres futásteljesítményét. Nem is akárhol: Günther az első öt évet afrikai országokban töltötte a harmadik feleségével, aki hamarabb megunta a túrázást. A válást követően világutazás jeligével keresett társat Holtorf úr, és talált is egyet Christine személyében. Az anyósülést ily módon „megtöltve” folytatódhatott a kaland.

Világutazóink néhány év alatt Dél-Amerika országai mellé is pipát helyeztek a térképükön, a G osztály eközben Argentínában hagyta maga mögött a 200 000. kilométerét. Ha már Amerikában jártak, innen északra haladva felfedezőink bejárták a teljes kontinenst egészen Alaszkáig, hogy aztán hajóra szállva Ausztrália partjainál gördüljenek újra szárazföldre. A leginkább világlátott 300GD-vel innen Ázsián át Európa felé robogtak, a jármű Kazahsztánban tudta le a félmilliomodik kilométert.

Sajnálatos módon Christine 2010 júniusában eltávozott, hét évvel azután, hogy rosszindulatú daganatot diagnosztizáltak nála, és mindössze két héttel azután, hogy Günther és ő egybekeltek. Ígéretének eleget téve Holtorf folytatta az utazást, vele pedig a G osztály is. A Mercedes–Benz gyári segítségével megjárták Kínát, sőt Észak-Koreát is, majd végül Berlinben, a Brandenburgi kapunál ért véget a túra.

A filmbe illő romantikus kaland valószínűleg bárkiben feléleszti a felfedezési vágyat, de nem árt tudni, hogy az anyagi háttér és a rengeteg szabadidő mellett bátorságból és felkészülésből is hatalmas adag szükségeltetett a nem mindennapi túrához. A G osztályban és Holtorfékban mindez megvolt, olyannyira, hogy előbbi az eredeti, első motorjával fejezte be a kalandot.

Ennek ellenére is túlzás lenne arra számítani, hogy a csillagos terepes soha nem rakoncátlankodott, ám olyankor a szaktudás mellett a tetőn cipelt négyszáz cserealkatrész is a segítségére volt a kalandozóknak. A legnagyobb problémával Madagaszkáron szembesült Günther: egy előzés közben megcsúszott a Mercedes, amelynek eredménye az volt, hogy a G osztály alja is kaphatott némi közvetlen napsütést. Ezt sem az autó, sem pedig a gazdája nem élvezte, melynek eredményeképpen a távoli országból Németországba vezetett az út egy új karosszériáért. Most viszont megpihenhet a kék 300GD: a stuttgarti Mercedes–Benz Múzeumban előkelő helyet kap a márka nevét öregbítő többi modell között.

Önök vállalkoznának egy ilyen világ körüli útra? Milyen autót választanának társul?

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.