Az autó a sajtóinformáció szerint november 19-én, a Los Angeles-i autószalonon debütál, és mindebből az is következik, hogy vélhetően globális modellről van szó. Az európai, és így a magyar piacon is megjelenik természetesen, de erről egyelőre nincsenek információk.
A gyártó ugyan még nem erősítette meg, minden bizonnyal a vadonatúj Mazda 2 szolgáltatja az alapokat, a Kodo formanyelv természetesen az újdonság esetében is megjelenik, a kiváló Skyactiv technikával párosulva – mindez a dögös megjelenés mellett jó vezethetőséget és kiemelkedő hatékonyságot szavatol. Egyes információk szerint a CX–3 vásárlóinak nélkülözniük kell majd az összkerékhajtást, ugyanis a modell vélhetően csak elsőkerék-hajtással kerül forgalomba, azonban nem kizárt, hogy később módosul a paletta.
Számításaink szerint a benzines Skyactiv-G és a gázolajos Skyactiv-D motorcsalád dolgozik majd a gépházban, vélhetően minden esetben 1,5 liter hengerűrtartalommal – előbbiek 90 és 115 lóerősek lehetnek, a dízelverziót a Mazda 2 alapján 105 lóerősre becsülhetjük. A hatfokozatú kézi váltó mellett számíthatunk a Skyactiv automata megjelenésére is.
A Mazda egyelőre mindössze a fenti, rajzolt képpel jelentkezett, de november végén, a Los Angeles-i szalonon bizonyára sokkal okosabbak leszünk mind az újdonság megjelenését, mind pedig a tudását illetően. Apropó, Mazda-újdonságok: a CX–3 mellett a frissített Mazda 6, illetve CX–5 is a tengerentúli eseményen debütál.