A gyártó nemrégiben berobbantotta az új Qashqait, majd jött az X-Trail, ezúttal pedig a jövőre fókuszálva, tanulmányként érkezik a korábban beharangozott Kicks. Legfrissebb divatterepjáróját a brazíliai autószalonon mutatta be a Nissan, ahova a többi márka is előszeretettel hozott el különféle suv-kat. Nem csoda, hiszen a helyiek még az átlagosnál is jobban rámozdultak az utóbbi években a megemelt autókra. A Nissan célja pedig nem más, mint felmérni a terepet a Kicks segítségével, s a kedvező fogadtatást követően pedig indulhat a szériává fejlesztés, hogy a dél-amerikai piac mihamarabb megkaphassa az újdonságot.
A Kicks egyébként két csapat munkáját dicséri, ugyanis a Nissan Design America San Diego, valamint a nemrégiben megnyitott Nissan Design America Rio közösen teremtette meg a tetszetős, hamisítatlan Nissan-arcot magára húzó modellt. „Élvezet vezetni, ugyanakkor komoly autó. Úgy lett megtervezve, hogy egy lenyűgöző prémiummodell látványát nyújtsa, amely rabul ejti a tekintetet, és közben a tulajdonos büszke lehet arra, hogy birtokolhatja és vezetheti” – mondta Nakamura Siro, a Nissan globális tervezői részlegének vezetője.
A Nissan Kicks tanulmány egyébként 4300 milliméter hosszú, 1800 milliméter széles és 1600 milliméter magas, tengelytávolsága 2620 milliméter. Mindez azt jelenti, hogy az újdonság jóval, 175 milliméterrel hosszabb a Juke-nál, s a tengelytávja is lényegesen nagyobb, de a magasságot és a szélességet tekintve hasonló a két típus.
A gyártó elmondása szerint a névválasztáskor a kemény jellem érvényesítése volt a cél, az atletikus, agilis képességek és a crossover mivoltának erősítése; emiatt fiatalos, energikus az egész. Noha a Nissan szakemberei szerint a tanulmány leginkább a dél-amerikaiak igényeihez igazodva készült, megerősítették, hogy a későbbiekben ennek alapjára globális, minden piacra betörő termék épül majd.