A Ferrari-tulajdonosok élete sem mindig egyszerű

A Ferrari boldog, az ügyfelek már nem feltétlenül.

Szabó Péter
2014. 11. 25. 12:38
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mivel a nettó 70 millió forintos árat jelek szerint túl sokan hajlandóak megfizetni, előfordulhat, hogy lesz olyan megrendelő, aki nem jut autóhoz. A Magnitude Finance magazin szerint a 10 millió forintnyi előleget nagyon sokan letették a Ferrari 458 Speciale modellre, ám a limitált széria miatt sok befizető végül csüggedten távozhat a szalonból. A megrendeléseket ugyanis potenciális bevétel alapján rakta sorrendbe a Ferrari, vagyis aki több opciót ikszelt be, annak nagyobb valószínűséggel jár méregdrága szuperautó.

De miket is lehetett kérni hozzá? A személyre szabási lehetőségek határtalanok, bőrkárpitozással, bőröndkészlettel és szénszálas külső kiegészítőkkel alaposan megtűzdelve az árat 10-20 milliónyit könnyedén ugorhatunk előre, igaz, ez esetben jó pár kilogrammal sújtottuk a könnyített szuperautót. Akkor sem kapunk jobb eredményt, ha start-stop rendszert, tolatókamerát, kanyarfényszórót vagy éppen tolatóradart rendelünk: mindegyik tétel kicsit a filozófia ellen megy, hiszen aki kényelmes 458-ra áhítozik, annak ott a hagyományos, cseppet sem vérszegény verzió.

Így, ha olyan példányt szeretnénk, amely maximálisan helyt áll versenypályán is, megpróbálhatunk a gyári versenykiegészítők vagy éppen a történelmi fényezések felé kacsingatni, de az is járható út lehet, ha egyszerűen csak többet fizetünk a modellért.

Ha pedig nyitott modell a zsánerünk, a nehézségek fokozódnak, az Aperta kivitelből ugyanis mindössze 499 példány lát napvilágot. A keresletet nézve joggal tehetjük fel a kérdést: túl kedvező árú a Ferrari? A jelek szerint a név és a nem mindennapi képességek bármilyen áron eladják magukat. A teljes kép érdekében azonban egy másik aspektust is figyelembe kell venni: miközben egy „átlagos”, jóformán korlátlan példányban készülő alapmodell veszít az értékéből, addig a limitált példányok megkímélve csak többet érnek az idő múlásával, így lesznek a legdrágább autókból tulajdonképpen a legolcsóbbak.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.