A Toyota elhozta a jövőt: szériában a hidrogénes Mirai

Úgy tűnik, az alternatív technológiák tekintetében a Toyota ismételten mindenki előtt jár egy lépéssel.

Vajda János
2014. 11. 20. 6:39
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Mirai szó japánul jövőt jelent, a névválasztás pedig nem véletlen. A szakma (és ehhez mi is csatlakozunk) úgy tartja, hogy az autózás jövőjét nem a hagyományos, teljesen elektromos, akkumulátorokkal felszerelt négykerekűek jelentik, hanem sokkal nagyobb valószínűséggel az üzemanyagcellás modellek. Ez esetben folyékony hidrogént kell tankolni az autóba, amiből az autó egy speciális technológiával elektromos áramot állít elő, miközben a végtermék desztillált víz. Az elektromos áramot aztán hajtásra fordítja a rendszer, villanymotorok segítségével.

A technológia óriási előnye az akkumulátorokkal operáló villanyautókkal szemben, hogy a hidrogént a hagyományos üzemanyagokhoz hasonlóan, speciális kutakon percek alatt tankolhatjuk, így a töltés nem órákat vesz igénybe, ráadásul a potenciális hatótáv is jóval nagyobb. Az üzemanyagcellás technológiáról korábbi Mercedes–Benz F-Cell menetpróba cikkünkből, ide kattintva olvashatnak. Eddig nagyon sok gyártó kísérletezett a hidrogénes elektromos autókkal, számos koncepciómodell személyében, de az első, aki szériagyártásba hozza a különleges megoldást, a Toyota lesz. A japánok már többször bejelentették, hogy jövőre érkezik első hidrogénes autójuk, és úgy tűnik, tartják ígéretüket.

A „Mirai” kompakt szedán alapjait a tavalyi Tokiói Autószalonon debütált FCV, majd FCS koncepció biztosítja, és bár túl sok részlet egyelőre nem ismert az autóval kapcsolatban, annyi bizonyos, hogy a japánok 480 km-es hatótávot ígérnek, korrekt menetteljesítmények mellett. További öröm az örömben, hogy bár a piaci start japánban várható 2015 áprilisában, állítólag őszig Európában is felüti fejét a típus, így elképzelhető, hogy mi is rövidesen találkozhatunk a Miraijal az utakon.

Amennyiben a Toyota tartja szavát, a modell garantáltan óriási dobás lesz, s egyben az is borítékolható, hogy a márka nagy lépéselőnyre tesz szert a konkurensekkel összehasonlítva. Persze a többiek sem alszanak, a Honda például hasonló modelljét 2016-ban tervezi piacra dobni. A Mirai ára különben a technológia fejlettségéhez képest annyira nem is hihetetlenül magas: körülbelül 15 millió forintos vételárra számíthatunk a japán összegek alapján. Hogy mennyit kell majd fizetni Európában az üzemanyagcellás különlegességért, az egyelőre nem ismert, de mi nagyon-nagyon várjuk a korszakalkotó típust. A fentebbi, angol nyelvű gyári videón mozgás közben is megtekinthetik a Toyota legfrissebb büszkeségét.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.