Hova tovább? Négy litert eszik az új VW Polo

Immáron a Volkswagen is egyliteres turbómotorral ér el rekordfogyasztást, ezúttal a Polóba építve.

Vajda János
2014. 11. 17. 16:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nemrégiben adhattunk hírt a frissen leleplezett Audi A1-ről, amelynek egyik legnagyobb újdonsága egy vadonatúj egyliteres, háromhengeres turbós benzinmotor, amely amellett, hogy tisztességes menetteljesítményekkel vértezi fel a kisautót, a gyári adatok szerint alig kér enni. Az Audi sajtóanyagán még szinte meg sem száradt a tinta, rögtön a VW is bejelentette az újdonságot: az A1-gyel azonos alapokra építkező, ám olcsóbb Volkswagen Polóhoz szintúgy elérhető az új fejlesztésű szív.

A háromhengeres, közvetlen befecskendezéses turbómotor a Polo motorházteteje alatt is 95 lóerőt teljesít, 160 Nm csúcsnyomatékkal, amivel elmarad némileg a konkurensek tudásától – az Opel hasonló erőforrása 115, a Fordé pedig akár 140 lóerős a papírforma szerint. A gyakorlati tudás majd a próbák során kiderül. Elképzelhető, hogy a valóságban nem muzsikál lényegesen gyengébben a papíron kevésbé lehengerlő Volkswagen-motor, mint a többiek erőforrásai. A 190 km/h-s végsebesség egy Polónál több mint elégséges, a 4,3 literes átlagfogyasztás pedig hihetetlenül alacsony egy benzinmotorhoz képest – ehhez 99 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás társul.

 

A Volkswagen viszont elkészített egy takarékosságra kihegyezett BlueMotion változatot is az 1.0 TSI motorral, ami még 5 százalékkal kevesebb benzint kér magához, 4,1 literes gyári átlagot eredményezve, ami egy gázolajos motornak is becsületére válna. Az ötszázalékos megtakarítást a szokásos BlueMotion „fogásokkal” sikerült elérni: javított aerodinamika, alacsony gördülési ellenállású abroncsok és hosszabb fokozatok a 6 sebességes kézi váltónál. Ehhez csatlakozik az alacsonyabb hasmagasság, a start/stop rendszer, a regeneratív fék és a váltásra figyelmeztető rendszer.

A Polo 1.0 TSI, illetve az 1.0 TSI BlueMotion Németországban napokon belül rendelhetővé válik, s hazánkba is rövidesen megérkeznek az újdonságok – elképzelhető, hogy a drágább BlueMotion változat kimarad a kínálatból, de a „sima” 1.0 TSI-vel biztosan találkozhatunk a magyarországi árlistákon is. Az árakról nincsenek információink, azonban nem nehéz kitalálni, hogy várhatóan kb. 200 ezer forinttal lesz olcsóbb az 1.0 TSI Polo a 110 lóerős, négyhengeres 1.2 TSI-nél. Hogy érdemes-e előbbi mellett dönteni? Ígérjük, amint lehetőségünk lesz rá, egy teszt keretében elmondjuk önöknek.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.