Az FCV koncepció már közel áll a véglegeshez – muszáj is, hiszen a sorozat első példánya alig másfél év múlva, 2016 márciusában már kigördül a gyárkapun. Már ilyen hamar? – kérdezhetik sokan, de valójában ez is késleltetett időpont; eredetileg a Toyotához hasonlóan 2015-re tervezték volna a premiert a gyáriak. A hidrogénes Honda-tanulmányok sorának legérettebb modellje az FCX Claritynél 33 százalékkal kisebb tankkal és több mint 136 lóerős teljesítménnyel érkezik. Ez már ígéretes, amelyet azzal tetéz a Honda, hogy a teljes tartományban átlagosan 60 százalékkal lett erősebb a modell.
A 70 MPa-s nagynyomású hidrogéntanknak köszönhetően a hatótáv visszafogott pedálkezeléssel 700 kilométer fölé nyúlhat. A kiürült tank teljes feltöltése mindössze 3-5 percig tart, hasonlóan egy hagyományos benzines/gázolajos tankoláshoz. Vész esetén az FCV kombinálható egy külső áramtáplálóval, amely így képes ellátni egy kisebb háztartás szükségleteit árammal.
Az igazi kérdés azonban nem az egyes autókat, hanem a hidrogénes autózás teljességét érintve kering az agyakban. Mikor lesz ebből valóság nálunk? Erre a kérdésre nehéz választ adni, hiszen az elektromos autózás témakörét is csak most kívánják gyerekcipőből felnőttklumpába telepíteni az illetékesek. Németországban – ahol már most van több üzemelő hidrogénes kút – valószínűleg a modellek európai premierjével egy időben (2016–2017 során) megszaporodnak a kutak, ezt követően pedig a hidrogén mögé felsorakozó nevek – például a világ egyik legnagyobb és legsikeresebb autógyártója lobbizása törhet utat a technológiának. Mindenesetre abszolút nem lenne csoda, ha 2020-ban már hazánk területén is tankolhatnánk hidrogént valahol.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!