A most bemutatott, 3.0 névre hallgató verziót azonban már valós körülmények között tesztelik. A repülni is képes autók koncepcióját már évtizedek óta hatalmas érdeklődés övezi, ugyanakkor valamilyen, a gyakorlatban is használható megoldással eddig még nem nagyon sikerült senkinek előállnia, habár voltak már próbálkozások. A szlovák AeroMobil azonban időt és pénzt nem sajnálva próbálja valóra váltani az álmot, mely egy széles körben használható repülőautó életre keltése.
A 3.0-val pedig már nagyon közel állnak a beteljesítéshez, hiszen a jármű pár másodperc alatt képes repülőből autóvá alakulni, és ugyanígy fordítva is. A különc jármű külső méretei is egészen vállalhatóra sikerültek, habár 6 méteres hosszával és 2,24 méteres szélességével nem lesz a parkolók sztárja. A szárnyak kihajtása után egyébként 8,32 méteres fesztávot kapunk.
Az AeroMobil 3.0 kompozit anyagokból épül fel, és természetesen repüléstechnikai eszközöket, ejtőernyős katapultot és robotpilótát is tartalmaz, melyeket a szériára érett modellből sem szeretnének majd kihagyni a mérnökök. A szárnyak dőlésszögének széles körű mozgástere lehetővé teszi, hogy a jármű „pár száz méteren” is képes legyen felszállni, míg a strapabíró felfüggesztés a durvább földutakon történő felemelkedést és landolást is támogatja.
Az erőt egy négyhengeres, vízhűtéssel ellátott Rotax 912-es szívómotorból meríti a különleges négykerekű, melyet akármelyik benzinkúton meg lehet tankolni, hiszen sima benzinből táplálkozik. A teljesítményadatokat nem közölték a gyáriak, azt azonban elárulták, hogy autóként 161, míg repülőként akár 200 km/h-s végsebességre is képes a 3.0, mely így bőven használható a hétköznapokban is – már ha valaki kimerészkedne vele az utcára. Mindezek mellett a fogyasztás sem eget rengető, hiszen a földön maradva 100 kilométerenként 8 literes étvággyal számolhatunk papíron, míg a levegőben óránként 15 litert vesz magához a jármű.
Az AeroMobil tehát már közel jár ahhoz, hogy piacra dobja a repülőautót, ugyanakkor a 3.0 még mindig messze van a sci-fikből ismert megoldásoktól. Arról nem szól a fáma, hogy mennyibe kerülhet majd a négykerekű, és milyen jogosítvány szükséges az irányításához, de minden bizonnyal a légügyi hatóságoknak is lesz még pár szava, mielőtt forgalomba kerül a gép – habár attól nem kell majd félnünk, hogy úton-útfélen belebotlunk a különlegességbe. A szlovákok igyekezete mindazonáltal megsüvegelendő, hiszen már 24 éve dolgoznak a projekten.