Persze ennyivel nem elégednek meg, hiszen nemcsak jelen vannak, hanem sikert sikerre halmoznak, és nem is olyan régen már az autóiparba is beszálltak, hatalmas lendülettel. Ezt viszont nem nézi mindenki túl jó szemmel.
A cég egyebek között az internetes keresőoldal, a Gmail, az Android telefon-oprendszer és a YouTube révén rengeteg információt gyűjt össze rólunk, amelyet aztán a későbbiekben fel is használ a további fejlesztéseihez, és ezzel együtt saját növekedéséhez is. És egyre több autógyártóval szövetkezik, például az Audival, a General Motorsszal, a Hondával és a Hyundai–Kia párossal. Hamarosan bemutatkozhat az Android Auto rendszerük is, nem is beszélve az önvezető kocsik terén elért áttöréseikről. Ezeket a sikereket azonban nem mindenki nézi jó szemmel az autóiparban. A Daimler vezérigazgatója, Dieter Zetsche így nyilatkozott: „A Google megpróbálja behálózni az emberek mindennapjait, hogy a tőlük begyűjtött adatokból gazdasági sikerekre tegyen szert. Ezen a ponton ellent kell mondanunk nekik.”
Ami még érdekesebb, hogy éppen a Volkswagen-konszern állt a Daimler mellé, amelynek egyik márkája, az Audi éppen a Google-lal együtt dolgozik autóik navigációs rendszerén. Ez az ellenállás igencsak különös, hiszen manapság szinte minden gyártó alkalmazza az adatgyűjtés módszerét, ami hozzájárul a technikai fejlődéshez. Valószínűbb, hogy a gyártók elkezdtek félni a cégóriástól, mely egyre több tapasztalatot szerez az autózás világában, s ebből a későbbiekben bizony sokat profitálhatna, ha úgy döntene, hogy egyedül is szeretne próbálkozni a piacon.
Ettől persze még nagyon messze áll a Google, ugyanakkor az autonóm autózásban elért sikereik és óriási potenciáljuk láttán nem csodálkoznánk, ha a jövőben valóban elgondolkodnának egy saját márkán, vagy legalábbis egy jelenlegi gyártó bekebelezésén.
Mindenesetre nem baj, hogy valaki felemelte a szavát a hatalmas méreteket öltött adatgyűjtés – melynek következtében hamarosan már titkai sem lehetnek az embernek – és az autók lassan minden területre kiterjedő kapcsolódása ellen, másrészt viszont kissé visszásan hangzik ez azoktól a gyártóktól, melyek maguk is részesei ezeknek a trendeknek.