Ez a gyártó szerint éppen feleakkora helyre férne be, mint egy mai négyhengeres négyütemű gázolajos, s azt ígérik, hogy mindez a motorzaj megemelkedése vagy kellemetlenebbé válása nélkül történne meg. Számunkra több mint hihetetlen az ígéret, de ha sikerül a franciáknak az ötlet jó megvalósítása, varázslókként fogunk rájuk tekinteni. A kéthengeres alapjául a Renault jól bevált, és óriási népszerűségnek örvendő 1461 köbcentiméteres 1.5 dCi egysége szolgál: az új kéthengeres így pontosan 730 köbcentis, a mérlegen pedig kevesebb mint 100 kilót nyom, vagyis körülbelül 40 kilóval kevesebbet testvérénél.
Nagy csodák azért nincsenek, innen is látszik, hogy már mennyire ki van hegyezve a dízelmotorok hatékonysága: a Renault szerint a kéthengeres körülbelül 15 százalékkal tudna takarékosabban üzemelni testvérénél, ami nem annyira fantasztikus produktum a feleakkora méret ismeretében. A végleges teljesítményszint(ek)et még nem ismerjük, azonban annyit tudunk, hogy a motor kettős feltöltést kap (kompresszor+turbó), csúcsteljesítménye pedig 50-70 lóerő között lehet, akár 150 Nm körüli csúcsnyomaték mellett. A hírek szerint további fontos előnye lesz az újdonságnak alacsony ára, ugyanis a sokkal kevesebb alkatrész miatt jóval olcsóbb lehet az 1.5 dCi-nél – ennek ellenére drágább lesz egy 100-120 lóerő körüli benzinesnél.
A mérnökök ígérete szerint hangszínben és hangosságban nem lesz rosszabb a helyzet, mint az 1.5 dCi-nél, ami már kisebb csoda, ha megvalósul. A legnagyobb probléma egyelőre a teljesítménnyel van: a versenyképesség érdekében a mérnököknek találniuk kellene még néhány lóerőt és Nm-t a motorban, ugyanis 50-70 lóerő manapság igen kevés, legfeljebb a szupermini kategóriában jó, egy Twingóhoz pedig önmagában túl drága lenne új motort fejleszteni.