A Renault feltalálta a dízelmotoros Trabantot

Ritkán találkozunk az autóiparban oly őrült ötletnek tűnő fejlesztésekkel, mint amit a Renault jelentett be.

Vajda János
2014. 12. 14. 6:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ez a gyártó szerint éppen feleakkora helyre férne be, mint egy mai négyhengeres négyütemű gázolajos, s azt ígérik, hogy mindez a motorzaj megemelkedése vagy kellemetlenebbé válása nélkül történne meg. Számunkra több mint hihetetlen az ígéret, de ha sikerül a franciáknak az ötlet jó megvalósítása, varázslókként fogunk rájuk tekinteni. A kéthengeres alapjául a Renault jól bevált, és óriási népszerűségnek örvendő 1461 köbcentiméteres 1.5 dCi egysége szolgál: az új kéthengeres így pontosan 730 köbcentis, a mérlegen pedig kevesebb mint 100 kilót nyom, vagyis körülbelül 40 kilóval kevesebbet testvérénél.

Nagy csodák azért nincsenek, innen is látszik, hogy már mennyire ki van hegyezve a dízelmotorok hatékonysága: a Renault szerint a kéthengeres körülbelül 15 százalékkal tudna takarékosabban üzemelni testvérénél, ami nem annyira fantasztikus produktum a feleakkora méret ismeretében. A végleges teljesítményszint(ek)et még nem ismerjük, azonban annyit tudunk, hogy a motor kettős feltöltést kap (kompresszor+turbó), csúcsteljesítménye pedig 50-70 lóerő között lehet, akár 150 Nm körüli csúcsnyomaték mellett. A hírek szerint további fontos előnye lesz az újdonságnak alacsony ára, ugyanis a sokkal kevesebb alkatrész miatt jóval olcsóbb lehet az 1.5 dCi-nél – ennek ellenére drágább lesz egy 100-120 lóerő körüli benzinesnél.

A mérnökök ígérete szerint hangszínben és hangosságban nem lesz rosszabb a helyzet, mint az 1.5 dCi-nél, ami már kisebb csoda, ha megvalósul. A legnagyobb probléma egyelőre a teljesítménnyel van: a versenyképesség érdekében a mérnököknek találniuk kellene még néhány lóerőt és Nm-t a motorban, ugyanis 50-70 lóerő manapság igen kevés, legfeljebb a szupermini kategóriában jó, egy Twingóhoz pedig önmagában túl drága lenne új motort fejleszteni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.