Szinte nincs is olyan gyártó, aki ne rendelkezne kompakt négykerekűvel, a sok-sok újdonság pedig egyben azt is jelenti, hogy gyors a kategóriában az elavulás – egy néhány éves modell már bizony öregnek hat itt. Pontosan ez a helyzet a jelenlegi Citroën C4-gyel, ami bár nem rossz autó, a gyorsléptékben fejlődő konkurencia elhúzott mellette. Az átütő sikerhez a franciáknak valójában egy teljesen új modellre lenne szükségük, ami még várat magára, addig viszont egy ráncfelvarrással próbálja a Citroën kihúzni az elkövetkező néhány évet.
A kényelmes, nyugodt karakterű C4 legnagyobb hiányossága egyértelműen régimódi multimédiás csomagja volt, így ezen a téren muszáj volt nagyot javítani. A Citroën reagált is erre, így az utastérbe végre bekerült egy, a mai kívánalmaknak is megfelelő 7-colos színes érintőképernyővel operáló rendszer, amiről minden fontos funkció irányítható – szerencsére a gyorsgombok sem maradtak el a kijelző alól. Az extrák terén a kulcs nélküli bejutás/indítás is hasznos tétel, az utastér frissességét pedig két most bevezetésre kerülő kárpitozás hivatott jelezni. Kívülről átdolgozott, LED-es helyzetjelzőkkel ellátott első lámpatestekkel, módosított lökhárítókkal és 3D-hatású hátsó lámpákkal találkozhatunk, továbbá friss alufelnik és színek bővítik a kínálatot.
A motorháztető alatt újdonságnak számít az 1,2 literes, háromhengeres PureTech turbós benzines 110 lóerős változata (205 Nm), amely az eddigi, általunk is tesztelt 130 lovas (230 Nm) egység kistestvére – a gyári vegyes fogyasztás 4,7 illetve 4,8 l/100 km, de tapasztalatból sajnos tudjuk, hogy a valóság ettől messze áll. A hatsebességes váltóval felszerelt PureTech egységek teljesítik az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normákat, az új BlueHDI dízelekhez hasonlóan.
Az 1,6 literes BlueHDI-k 100 és 120 lóerővel (254 illetve 300 Nm-rel) érkeznek, 5- illetve 6-fokozatú kézi váltóval és nagyon kedvező fogyasztással, az eddigi e-HDI rendszer – ami már 20 km/h alatt leállította a motort – viszont sajnos a múlté, a vásárlóknak be kell érniük a ’sima’ start/stop megoldással. A kínálat éhezőművésze a 100 lovas dízel, 3,3 l/100 km-es étvággyal, ami mindössze 86 g/km-es CO2-kibocsátást eredményez. Az új Citroën C4 rövidesen megérkezik a kereskedésekbe, az első példányok már a jövő év elején eljutnak új gazdáikhoz.