A tesztek már javában folynak, és a visszajelzések is pozitívak, de a szériagyártáshoz még egy márka társulására lett volna szükség. Mivel ilyet nem találtak, egyedül pedig nem éri meg megvalósítani a grandiózus tervet, egyelőre betették a fiókba a terveket.
A PSA illetékese egy interjúban elmondta még tavaly, hogy a Peugeot 208 Hybrid Air és a Citroen C4 Cactus Airflow szériájának megvalósításához azért volna szükséges még legalább egy gyártó beszállása, mivel az évi félmilliós darabszám lenne ideális gazdasági szempontból. A két francia márka nagyjából évi hárommillió autót értékesít.
A Hybrid Air technológia nem más, mint a levegő munkára fogása és beépítése a hajtásláncba. A fékezések alkalmával előállított, tartályokban tárolt sűrített levegő gyorsításkor – természetesen számítógépes vezérléssel – képes meghajtani a válóba épített hidraulikus hajtóművet, pluszteljesítményt szolgáltatva.
A rendszer előnye az elektromos segédlettel ellátott hibridekkel szemben, hogy egyszerűbb, olcsóbb és jóval kisebb tömegű. Ráadásul a sűrített levegővel megvalósított segédhajtás szinte bármilyen erőforráshoz, így benzineshez, dízelhez és gázzal működő motorhoz is társítható.
A szimpatikusnak tűnő pneumatikus hibrid rendszer tehát egyelőre alszik, érdekes módon más márka nem látott annyi fantáziát benne, hogy társuljon. Később persze újra előkerülhetnek a tervek, bár ez nem a közeljövőben várható.