Leplezetlenül: íme a vadonatúj 7-es sorozatú BMW

Alighogy átléptünk 2015-be, az általunk is nemrégiben emlegetett, új 7-es BMW-ről máris lehullt a lepel.

Kenéz Tibor
2015. 01. 04. 12:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ahogyan azt már a kémfotók alapján is megállapíthattuk, a luxusszedán esetében végül nem mertek radikális változtatásokat produkálni a mérnökök, de mindezek ellenére mind elöl, mind pedig hátul új, az elődnél sokkalta agresszívabb vonalakkal találkozhatunk. A BMW legfrissebb formanyelvének jellegzetességét a 7-es esetében is felfedezhetjük: a morcosan vékonyra húzott, opcionálisan akár lézeres technológiával is kérhető első fényszórók egészen a hatalmas vesékig nyúlnak.

Akárcsak elöl, hátul is felfedezhetünk némi hasonlóságot a Vision Future Luxury tanulmányautóval, noha itt is inkább evolúciós változásoknak lehetünk szemtanúi. A 7-es sorozatot már régóta fémjelző hátsó krómcsík ezúttal is jelen van, de itt már sokkal mélyebbre nyúlik a lámpatestekben, melyeknek vékonyabb formája az integrált kipufogókkal együtt sportosságot kölcsönöz a hatalmas limuzinnak.

Az autó utasteréről szintén készült kép, mely első ránézésre talán csalódást okozhat, hiszen ismét a jól megszokott BMW-s megoldásokat kapjuk. Ugyanakkor, ha jobban megfigyeljük a részleteket, rengeteg újdonságot fedezhetünk fel, kezdve a formás kormánytól a légbeömlők és a díszbetétek elegáns összjátékán át egészen az új rádió- és klímapanelig, melyek mintha az eddig sokat ostorozott műanyag megoldás helyett fémesen csillognának – akárcsak a fényszórók tekerőkapcsolója melletti betét.

 

Az sajnos nem derült ki, hogy valóban érintőképernyős lesz-e a középkonzol tetején immáron tabletszerűen trónoló hatalmas kijelző, az viszont biztosnak tűnik, hogy az iDrive rendszer megmarad. A szintén ismerős váltókar mellé került forgótárcsás kapcsoló azonban a rossz minőségű képek ellenére is kicsit másnak tűnik, mint a jelenlegi BMW-kben, aminek oka a körülötte található gombokban rejtőzhet. Abban is biztosak lehetünk, hogy a műszerfalat is teljes egészében digitálisan láthatjuk majd az autóban, és valószínűleg minden eddiginél jobban személyre szabhatjuk majd.

Ahogyan az érintőképernyő léte, úgy az első utasnak járó önálló multimédiás rendszer sem nyer bizonyítást a most kiszivárgott képek alapján, hiszen semmi szokatlant nem vélhetünk felfedezni az anyósülés előtt. Ennek oka persze az is lehet, hogy ez az opció kimaradt a G11 (nyújtott változatban G12) kódnévre hallgató 730d-ből. A „35up” névre keresztelt platformra épülő újdonság egyébként körülbelül 200 kilogrammos fogyókúrán esett át az elődhöz képest.

 

Egyes igencsak extrém híresztelések szerint a hatalmas panorámatető mellett akár olyan extrák is elérhetőek lesznek az autóhoz, mint a műanyag helyett bőr takarólemezzel ellátott erőforrás – ám erre kevés esélyt látunk. Erőforrások terén a jól ismert és valószínűleg némileg felfrissített szerkezetek mellé egy konnektoros hibrid és egy 260 lóerő körüli kétliteres négyhengeres benzines is bekerülhet a kínálatba, de egy ugyanekkora dízel beszerelését sem lehet kizárni.

Habár elképzelni is rossz, hogy milyen lenne egy 7-es négy hengerrel, teljesítményben már ezek is felnőttek a feladathoz, miközben fogyasztás terén verhetetlenek lehetnek – noha ebben az árkategóriában talán nem ez az elsődleges szempont. Abban szinte biztosak lehetünk, hogy ha csak interneten is, de a kiszivárgott képek után biztosan előbb láthatjuk majd teljes valójában a 7-est, mint a szeptemberi frankfurti autószalonra tervezett élő bemutatón.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.