Ezzel a Ford is tisztában volt, így időben bejelentette az utódot, amely globális modellként debütált, Fusion néven. A Fusion a Mondeo amerikai párja, és a gyártó elárulta, hogy a két típus szinte minden részletében megegyezik. A premierre a Ford 2012 januárjában, a detroiti autószalonon kerített sort. Közel három éve várjuk tehát az új Mondeót, s mostanra érkezett meg a hazai piacra. Kis túlzással azt mondhatnánk, hogy ennyi idő elteltével már épp megérett volna az első komolyabb frissítésre – sajnos messze nem szól akkorát, mint amekkorát két, két és fél éve tudott volna.
Amint eddig, karosszériaváltozatból hármat kínál a gyártó: akad lépcsős hátú, ötajtós és kombi – utóbbit kimondottan az európai piacra tervezték. Mindegyik kivitelt a hagyományokhoz híven a kategória legterebélyesebb képviselői közé pozicionálja a 4,87 méteres hosszúság. A versenytársakkal ellentétben a sajtóanyag nem hirdet sok száz kilogrammos tömegcsökkenést, ugyanis ilyen nem történt. Bár fogyott valamicskét a kocsi, a kivitel függvényében üresen 1,5-1,6 tonnát nyom.
A legnagyobb újdonság a hibrid modell debütálása. A 187 lóerő rendszer-teljesítményű, 9,35 millió forinttól megvásárolható benzines-elektromos jószág kizárólag négyajtós karosszériával érhető el, s a kizárólagosság fordítva is igaz: a négyajtós felépítés csak a hibridhez kérhető.
Hazánkban nem kérdés, hogy a hagyományos, benzines és gázolajos kivitelek fognak nagy népszerűségnek örvendeni – főleg utóbbi. A négyhengeres, 1,6 literes, 160 lóerőt és 240 newtonmétert mozgósítani képes turbós alapbenzinmotort egy másfél literes EcoBoost egység váltotta fel – változatlan teljesítmény- és nyomatékadattal, a 6 liter körüli gyári vegyes fogyasztás pedig korrekt érték, még ha a valóságtól távol is áll. A körülbelül 9 másodperces 0–100 km/h-s sprintidő és a 220 km/h körüli végsebesség jól mutatja, hogy ez a hajtómű kiválóan passzol a méretes típushoz. Az 1,5 literes után a következő lépcsőfok a 2 literes EcoBoost 203, illetve 240 lóerővel, 300 és 340 newtonméterrel – mindkettőhöz szériában jár a hatfokozatú automata váltó.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!