Robbantott Mercedes-Benz bombája Detroitban

A Mercedes nem teketóriázott, a detroiti autószalon alkalmából rögtön három újdonságról rántotta le a leplet.

Szabó Péter
2015. 01. 16. 7:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sportosság szerinti sorrendben haladva a nyitányt a C 350 Plug-in Hybrid adja. A középkategóriás prémiumszedán és -kombi lemezei alatt négyhengeres turbómotor dolgozik együtt egy elektromos erőforrással. Az alapmotort már sok helyről ismerjük: a feltöltött benzines 211 lóerő teljesítménye 5500-as fordulaton jelentkezik, 350 newtonméteres nyomatékplatója pedig már 1200-nál megérkezik. Ehhez társul gyakorlatilag alapjárattól az elektromotor 340 newtonmétere, valamint később a 80 lóereje. A fokozott hatékonyságú C osztályos összteljesítménye így végül 279 lóerőre adódik, az össznyomaték 600 newtonméter. A fokozatok váltásáért ezúttal is a hétfokozatú, bolygóműves automata váltó felelős – úgy tűnik, hogy az új kilencfokozatú egység kimondottan lassú tempóban terjed a gyártó berkein belül.

A hajtóművek 5,9 másodperces 0–100-as sprinttel ruházzák fel a lépcsős hátú C 350 Plug-in modellt, a végsebesség éppen 250 km/h-ban áll meg. A kombi verzió valamivel lassabb: esetében 6,2 másodperces és 246 km/h-s adatokra számíthatunk.

Az elektromos közlekedéshez mindössze 100 kilogrammos, vízhűtéses, 6,2 kilowattórás lítium-ionos akkumulátorcsomag szolgáltatja a szuflát. Számára a csomagtartó szintje alatt szorítottak helyet a mérnökök, mindössze 15 liternyi rakteret feláldozva. Az akkumulátorok teljes újratöltése hagyományos hálózatról, 13 amperen két órát vesz igénybe, s ez 31 kilométernyi tiszta közlekedést tesz lehetővé. A gyári vegyes fogyasztási érték 2,1 literben alakul, amely aztán hosszabb távon és főleg nagyobb sebességnél a duplájára vagy még magasabbra emelkedhet.

Lényegesen többet nem kell várni a második újdonságra sem. A C 450 AMG Sport a hagyományos változatok és az igazán mérges AMG közötti hidat jelenti. A sportos örömök nagy része a gyártó tervei szerint megmarad, miközben a kényelem és a költségek terén kevésbé kell kompromisszumot kötni.

V8-as helyett ezúttal V6-os turbómotorral kell beérni, teljesítményben viszont így sem lesz hiány. A C 400 felpaprikázott háromliteres erőforrása itt 367 lóerőt teljesít, 517 newtonméteres csúcsnyomatéka 2000-től egészen 4200-as fordulatig rendelkezésre áll. Hogy ez a legtöbb esetben ne menjen füstbe a hátsó kerekeken, arról a széria 4Matic összkerékhajtás gondoskodik, amely a sportosabbra hangolt hétfokozatú, bolygóműves automata váltóval működik együtt. A rendszerek összjátékának eredménye a 4,9 – kombi esetében 5,0 – másodperces 0–100-as sprint, a végsebességet elektronikusan a jól ismert 250 km/h-s limitre állították be. A gyári vegyes fogyasztási adat 7,8 liter környékére várható.

Ha a hajtáslánc nem is, néhány műszaki finomság azért érkezik a C63 AMG-ből. Hogy elnevezéséhez hű legyen, a C 450 AMG Sport a futóműalkatrészek és -beállítások nagy részét örökli vérmesebb testvérétől, a kormányzás is átkerült, az összkerékhajtás pedig már itt is alapból 67 százalék erőt küld a hátsó kerekekre. Az elöl 225, hátul 245 milliméter széles, 18 hüvelykes kerekek mögött 360, illetve 320 milliméter átmérőjű, belső hűtésű féktárcsákat találunk, szürke féknyergekkel.

Külső megjelenésben is egyfajta hibridet kapunk. Az alapot a hagyományos modellek AMG sportcsomagja adja, a pluszt pedig elöl új légerelőajak, hátul pedig hangsúlyosabb diffúzor és kipufogóvégek. Emellett gyémántmintás hűtőrács, feketére fényezett külső tükrök és apró hátsó légterelő is árulkodik a típus különlegességéről. Belül hasonló recept szerint jártak el a gyáriak: a lényegi különbséget a jobban tartó sportülések adják. Vörös biztonsági övekkel és kontrasztvarrással is kérhetjük a C 450-et, de a sportos helyett elegáns konfigurációt is elérhetővé tesz a gyártó.

Más kategóriában, de erre tesz rá még egy lapáttal a GLE63 S Coupé. Az új márkajelzés szerint Mercedes-AMG gyártmányként forgalomba kerülő terepjáró-kupé esetében a sportrészleg jól ismert kúráját láthatjuk. A Mercedes-Benz esetében teljesen új szegmensben, az X6-os BMW ellenében induló újdonság már brutális méreteivel is tiszteletet parancsol, a letisztult formákat pedig további kiegészítő elemekkel hangolták valamivel agresszívebbre a tervezők. A típus méreteit kiválóan mutatja, hogy a fényképeken a kerékjáratokat éppen kellemesen arányosan kitöltő kerekek valójában óriási, 22 hüvelykes „malomkövek”.

Belül a hagyományos verziók kialakítása adja meg az alaphangot, melyhez lapított aljú kormánykerék, sportülések és szénszálas hátlapú műszercsoport társul. Emellett alupedálok, AMG feliratú szőnyegek is árulkodnak a csúcsmodelli mivoltról, s a szériafelszereltség is gazdagabb a hagyományos változatokénál.

Mivel Mercedes-AMG-ről van szó, a motortér tartalma abszolút nem mellékes. Az 5,5 literes biturbó V8-as nem kevesebb mint 585 lóerővel, 760 newtonméterrel terhelheti a főtengelyt. Az erőátvitelről a sportosabb kialakítású hétfokozatú, bolygóműves automata váltó és hátul hangsúlyosabban hajtó összkerékhajtás gondoskodik. A közös munka eredménye: kőkemény sportautókat idéző 4,2 másodperces 0–100-as sprint.

A GLE63 S Coupé mellett szériában kap állítható lengéscsillapítást és sportosabbra belőtt futóművet, amelyhez aktív karosszériadőlést csökkentő rendszer, valamint sportosabbra vett kormánymű társul. A tekintélyes tömeg lassításáról elöl 390, hátul pedig 345 milliméteres tárcsákba harapó többdugattyús fékek gondoskodnak, melyekre vörösre fényezett féknyergek hívják fel a figyelmet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.