Sportosság szerinti sorrendben haladva a nyitányt a C 350 Plug-in Hybrid adja. A középkategóriás prémiumszedán és -kombi lemezei alatt négyhengeres turbómotor dolgozik együtt egy elektromos erőforrással. Az alapmotort már sok helyről ismerjük: a feltöltött benzines 211 lóerő teljesítménye 5500-as fordulaton jelentkezik, 350 newtonméteres nyomatékplatója pedig már 1200-nál megérkezik. Ehhez társul gyakorlatilag alapjárattól az elektromotor 340 newtonmétere, valamint később a 80 lóereje. A fokozott hatékonyságú C osztályos összteljesítménye így végül 279 lóerőre adódik, az össznyomaték 600 newtonméter. A fokozatok váltásáért ezúttal is a hétfokozatú, bolygóműves automata váltó felelős – úgy tűnik, hogy az új kilencfokozatú egység kimondottan lassú tempóban terjed a gyártó berkein belül.
A hajtóművek 5,9 másodperces 0–100-as sprinttel ruházzák fel a lépcsős hátú C 350 Plug-in modellt, a végsebesség éppen 250 km/h-ban áll meg. A kombi verzió valamivel lassabb: esetében 6,2 másodperces és 246 km/h-s adatokra számíthatunk.
Az elektromos közlekedéshez mindössze 100 kilogrammos, vízhűtéses, 6,2 kilowattórás lítium-ionos akkumulátorcsomag szolgáltatja a szuflát. Számára a csomagtartó szintje alatt szorítottak helyet a mérnökök, mindössze 15 liternyi rakteret feláldozva. Az akkumulátorok teljes újratöltése hagyományos hálózatról, 13 amperen két órát vesz igénybe, s ez 31 kilométernyi tiszta közlekedést tesz lehetővé. A gyári vegyes fogyasztási érték 2,1 literben alakul, amely aztán hosszabb távon és főleg nagyobb sebességnél a duplájára vagy még magasabbra emelkedhet.
Lényegesen többet nem kell várni a második újdonságra sem. A C 450 AMG Sport a hagyományos változatok és az igazán mérges AMG közötti hidat jelenti. A sportos örömök nagy része a gyártó tervei szerint megmarad, miközben a kényelem és a költségek terén kevésbé kell kompromisszumot kötni.
V8-as helyett ezúttal V6-os turbómotorral kell beérni, teljesítményben viszont így sem lesz hiány. A C 400 felpaprikázott háromliteres erőforrása itt 367 lóerőt teljesít, 517 newtonméteres csúcsnyomatéka 2000-től egészen 4200-as fordulatig rendelkezésre áll. Hogy ez a legtöbb esetben ne menjen füstbe a hátsó kerekeken, arról a széria 4Matic összkerékhajtás gondoskodik, amely a sportosabbra hangolt hétfokozatú, bolygóműves automata váltóval működik együtt. A rendszerek összjátékának eredménye a 4,9 – kombi esetében 5,0 – másodperces 0–100-as sprint, a végsebességet elektronikusan a jól ismert 250 km/h-s limitre állították be. A gyári vegyes fogyasztási adat 7,8 liter környékére várható.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!