A hatalmas középkategóriás valóban kiérdemelheti ezt a címet, de nézzük, hogy mit is tettek a mérnökök azért, hogy ez így legyen. A cseh–német gyártó a tavalyi genfi autószalonon mutatta be igencsak agresszív tanulmányautóját, a VisionC-t, melyről először sokan azt hitték, hogy az Octavia négyajtós kupé változatának formáit mutatja be. Később azonban kiderült, hogy a rendkívül látványos, rikító zöld jármű bizony a Skoda zászlóshajójának előfutára, így nem véletlen, hogy a Superbet már mindenki tűkön ülve várta. Az óriási meglepetés azért némileg elmaradt, már csak azért is, mert a gyáriak folyamatosan adtak ki ízelítő képeket és skicceket az autóról.
Az új Superb ugyan valamivel izgalmasabb lett, mint elődje vagy a márka többi modellje, de a VisionC letaglózó látványát nem sikerült teljesen átörökíteni – aminek természetesen rengeteg racionális indoka van. Az autó ettől függetlenül valamennyit átvett az első és a hátsó fényszórók formáiból, de az oldalán végigfutó, fénytesteket összekötő árnyéktörő vonal is a tanulmányról érkezett, akárcsak a hátul meredeken emelkedő övvonal, illetve a több helyen megtört motorháztető. Habár szívesen láttuk volna viszont a koncepció kecses formáját, a formatervezők keze gúzsba volt kötve, hiszen a típusnak meg kellett őrizni eddigi vezető szerepét a helykínálat terén, mely a meredeken eső tetővonal és a látványosan szűkre szabott csomagtérajtó mellett lehetetlenné vált volna.
Ettől függetlenül a mérnökök rengeteg apró érdekességgel igyekeztek feldobni az új Superbet, melynek tengelytávja 8 centiméterrel nőtt (2841 mm), míg teljes hossza 61 milliméterrel csökkent (4772 mm). Kapunk például látványos, LED-es menetfénnyel felszerelt fényszórókat, melyek a hűtőrácsra emlékeztetnek, és még egy apró légbeömlővel is gazdagodtak. Az autóban helyet foglalva még az eddigieknél is nagyobb szabású helykínálat fogad minket, mely már-már a magasabb kategóriákat ostromolja. Mindez nem csak az utastérben mutatkozik meg, hiszen a csomagtérajtó alatt is 30 literrel nagyobb űrt találunk, mely így már nem kevesebb mint 625 literre dagadt. A Superb minden irányban nőtt belül, így a válltér, a lábtér és a fejtér is tovább gyarapodott. A formákkal kapcsolatban nem számíthatunk meglepetésre: ahogyan az a megosztott képen is látszik, az újdonság is a kisebb testvérekből, valamint a Volkswagen modelljeiből ismert kezelőszerveket és multimédiás rendszereket örökölte.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!