A DS zászlóshajójának, a DS5-nek a genfi autószalonon debütál a ráncfelvarrott verziója, a frissítéssel pedig a típus el is veszti korábbi emblémáját – a hűtőrácsról (és persze mindenhonnan) lekerült a Citroën logója, és mostantól mindenhonnan a DS monogram köszön vissza. A „duplaháztetős” logók lekerülése teljesen új hűtőrácsot is eredményezett egyúttal, az autó arculata pedig teljesen megváltozott. Ritkán mondhatjuk azt egy frissítésről, hogy az adott modell szinte a felismerhetetlenségig megváltozik, de a DS5-tel bizonyos szögekből valóban ez a helyzet.
Oldal- és hátulnézetből persze már közel sem számíthatunk ekkora változásokra (az utastérhez hasonlóan), így ezekből az irányokból inkább az átszabott lámpák, kötények, kerekek tűnhetnek fel, mindezeken felül pedig új színek kerülnek a kínálatba. Az újdonság természetesen megkapta a szekvenciális indexeket is, ami annyit tesz, hogy bekanyarodáskor amolyan futófényként jelzik a lámpák az indexelést. A főfényszórók szintén fejlettek, xenon-LED technológiával vértezték fel őket a franciák. Az utastérben bizonyára nagyon fognak örvendeni a leendő ügyfelek az új, érintőképernyős multimédiás-navigációs rendszernek, ami gyorsabb, okosabb és szebb megjelenítésű lesz az elődénél. A középkonzolról eltüntettek a tervezők 12 gombot, ami jobb kezelhetőséget és áttekinthetőséget eredményez.
A rendszer támogatja továbbá az úgynevezett Mirror Screen technológiát, ami annyit tesz, hogy okostelefonunk kijelzője (már amennyiben a telefon támogatja a MirrorLinket) teljes egészében megjelenik a központi rendszer képernyőjén. Hasznos dolog ez, de sajnos egyelőre elég kevés telefon támogatja. A masszírozós, memóriás első ülések továbbra is a kínálatban maradnak, számos egyéb modern extrához hasonlóan, míg az újdonságok tárházát például a holttérfigyelő rendszer bővíti. Kérhetünk továbbá sávváltásra figyelmeztető rendszert, automatikus távfényt, vetített „head-up” kijelzőt, tolatókamerát stb.
A motorkínálat tekintetében a jól ismert egységekkel találkozhatunk. Benzinfronton az 1.6 THP egység árválkodik, ami 165 lóerejével és 240 Nm csúcsnyomatékával kellemesen, kulturáltan és viszonylag alacsony étvággyal mozgatja a nagy testet – ráadásul amennyiben automataváltóval kérjük, egy átdolgozott hatfokozatú egységnek örülhetünk. A dízeleknek viszont kétségtelenül nagyobb létjogosultságuk van. Az 1,6 literes Blue HDi 120 lóerőt és 300 Nm nyomatékot mozgósít, ami elég lehet a DS5-höz, de egyértelműen jobb választás a 2 literes Blue HDi, például az izmos 180 lóerős (400 Nm) kivitelben.
A dízel-hibrid verzió továbbra is a kínálatban maradt, a recept pedig nagyjából változatlan esetében: az első kerekeket egy 163 lóerős dízelmotor, a hátsókat pedig egy 37 lovas villanymotor hajtja, így a rendszerteljesítmény 200 lóerő. A ráncfelvarrott DS5 március 3-án mutatja meg magát a nagy közönség előtt a Genfben, s rövidesen pedig hazánkban is rendelhető lesz. Az árakról egyelőre nincsenek információink, de biztosak lehetünk benne, hogy nem kell jelentős változással számolni a leköszönő változathoz képest.