Az Istennő szakított – búcsú a Citroën névtől

Úgy látszik, hogy a DS márkának derogál a származása: a DS közel 5 éve Citroën márkajelzéssel indult útjára.

Vajda János
2015. 02. 18. 6:18
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A DS zászlóshajójának, a DS5-nek a genfi autószalonon debütál a ráncfelvarrott verziója, a frissítéssel pedig a típus el is veszti korábbi emblémáját – a hűtőrácsról (és persze mindenhonnan) lekerült a Citroën logója, és mostantól mindenhonnan a DS monogram köszön vissza. A „duplaháztetős” logók lekerülése teljesen új hűtőrácsot is eredményezett egyúttal, az autó arculata pedig teljesen megváltozott. Ritkán mondhatjuk azt egy frissítésről, hogy az adott modell szinte a felismerhetetlenségig megváltozik, de a DS5-tel bizonyos szögekből valóban ez a helyzet.

Oldal- és hátulnézetből persze már közel sem számíthatunk ekkora változásokra (az utastérhez hasonlóan), így ezekből az irányokból inkább az átszabott lámpák, kötények, kerekek tűnhetnek fel, mindezeken felül pedig új színek kerülnek a kínálatba. Az újdonság természetesen megkapta a szekvenciális indexeket is, ami annyit tesz, hogy bekanyarodáskor amolyan futófényként jelzik a lámpák az indexelést. A főfényszórók szintén fejlettek, xenon-LED technológiával vértezték fel őket a franciák. Az utastérben bizonyára nagyon fognak örvendeni a leendő ügyfelek az új, érintőképernyős multimédiás-navigációs rendszernek, ami gyorsabb, okosabb és szebb megjelenítésű lesz az elődénél. A középkonzolról eltüntettek a tervezők 12 gombot, ami jobb kezelhetőséget és áttekinthetőséget eredményez.

 

A rendszer támogatja továbbá az úgynevezett Mirror Screen technológiát, ami annyit tesz, hogy okostelefonunk kijelzője (már amennyiben a telefon támogatja a MirrorLinket) teljes egészében megjelenik a központi rendszer képernyőjén. Hasznos dolog ez, de sajnos egyelőre elég kevés telefon támogatja. A masszírozós, memóriás első ülések továbbra is a kínálatban maradnak, számos egyéb modern extrához hasonlóan, míg az újdonságok tárházát például a holttérfigyelő rendszer bővíti. Kérhetünk továbbá sávváltásra figyelmeztető rendszert, automatikus távfényt, vetített „head-up” kijelzőt, tolatókamerát stb.

A motorkínálat tekintetében a jól ismert egységekkel találkozhatunk. Benzinfronton az 1.6 THP egység árválkodik, ami 165 lóerejével és 240 Nm csúcsnyomatékával kellemesen, kulturáltan és viszonylag alacsony étvággyal mozgatja a nagy testet – ráadásul amennyiben automataváltóval kérjük, egy átdolgozott hatfokozatú egységnek örülhetünk. A dízeleknek viszont kétségtelenül nagyobb létjogosultságuk van. Az 1,6 literes Blue HDi 120 lóerőt és 300 Nm nyomatékot mozgósít, ami elég lehet a DS5-höz, de egyértelműen jobb választás a 2 literes Blue HDi, például az izmos 180 lóerős (400 Nm) kivitelben.

 

A dízel-hibrid verzió továbbra is a kínálatban maradt, a recept pedig nagyjából változatlan esetében: az első kerekeket egy 163 lóerős dízelmotor, a hátsókat pedig egy 37 lovas villanymotor hajtja, így a rendszerteljesítmény 200 lóerő. A ráncfelvarrott DS5 március 3-án mutatja meg magát a nagy közönség előtt a Genfben, s rövidesen pedig hazánkban is rendelhető lesz. Az árakról egyelőre nincsenek információink, de biztosak lehetünk benne, hogy nem kell jelentős változással számolni a leköszönő változathoz képest.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.