Mostanra pedig kialakult a döntősök köre is, amelyek közül április 2-án, a New York-i autószalonon választják majd ki a nyerteseket. A legfontosabb kategória természetesen az összesített Év autója díj, melyben 10 modell maradt a döntőben: a BMW 2-es Active Tourer, a Citroën C4 Cactus, a Ford Mustang, a Hyundai Genesis, a Jeep Renegade, a Mazda2, a Mercedes–Benz C osztály, az ötajtós Mini, a Nissan Qashqai és a Volkswagen Passat.
Nem szabad elfelejteni azonban a többi kategóriát sem, melyek szintén komoly elismeréssel járnak. Az Év luxusautója díjra a BMW X6-nak, a Cadillac ATS Coupe-nak és Escalade-nek, a Kia K900-nak, a Lexus NX-nek és RC-nek, a Lincoln MKC-nek, a Mercedes–Benz S osztály Coupé-nak, a Range Rover Autobiography Black LWB-nek, illetve vérbeli sportautós felépítése ellenére a BMW i8-nak maradt esélye az utolsó körben.
A teljesítményre optimalizált autók közül az Audi S1-et, S3-at és TT/TTS-t, a Bentley Continental GT Speedet, a BMW M4/M3-at, a Corvette Z06-ot, a Dodge Challenger SRT Hellcatet, a Jaguar F-Type R Coupe-t, a Lexus RC-F-et és a Mercedes–Benz AMG GT-t tartották bent az ítészek a végső fordulóra, amiben nagy verseny várható a résztvevők között.
A BMW i8, a Hyundai ix35 Fuel Cell, a Kia Soul EV, a Volvo XC90 T8 Twin Engine és a Volkswagen Golf GTE az Év zöld autója díjért küzd majd meg. A formatervezési kategóriában a megdöbbentő Citroën C4 Cactus, a rendkívül elegáns Mercedes–Benz C osztály, a sportos Porsche Macan és a márka számára új irányt kijelölő Volvo XC90 mellett nagy meglepetésre a BMW első egyterűje, a 2-es Active Tourer is túlélte az utolsó rostát.
A harc tehát az idei évben is kiélezett. A BMW minden kategóriában jelen van, a Mercedes–Benz csupán a zöld autók között nem rendelkezik jelölttel, de a Volkswagen is jó esélyekkel indul ott, ahol képviselteti magát. A végső döntésre azonban áprilisig várnunk kell.