Genfben parádézott a Nanoflowcell

Sokaknak talán nem ismerős a Nanoflowcell, pedig tavaly mi is beszámoltunk a németek első tanulmányautójáról.

Vajda János
2015. 03. 08. 21:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy méretes standon mutatták meg nekünk, hogy nem tűntek el, sőt! Rögtön két modellel készültek, a Quant F és a Quantino képében. A fiatal márka természetesen az elektromos autózás terén szeretne üstökösként berobbanni a piacra, ami persze elnézve a villanyos modellek népszerűségét, nem is csoda. A nagyobbik típus a tavaly bemutatott tanulmány továbbfejlesztett verziója, így a külsőségek tekintetében nem is változott sokat az autó, noha eközben fontos módosításokat hajtottak végre a mérnökök.

Például új, karbon monocoque kabint kapott a Quant F, mely nagyobb belső teret eredményezett, de a hajtásláncon is módosítottak. A 800 kilométeres hatótávval kecsegtető elektromos autó nem kevesebb, mint 5,25 méter hosszú és 2,3 tonna. Mindezek ellenére a gyáriak 2,8 másodperces 0–100-as sprintet ígérnek, míg a végsebességet 300 km/h-ban határozták meg. Ezeket az adatokat elnézve cseppet sem csodálkozunk az 1090 lóerős teljesítményen, mely immáron egy kétsebességes váltón keresztül jut el mind a négy kerékhez.

Míg a hatalmas sportautó az ínyencebb vásárlókat szeretné majd megszólítani a jövőben, addig a Quantino névre hallgató kisebb modell szélesebb körben biztosítaná a gyártó elérhetőségét. Az újdonság egy 2+2 üléses, mindössze 3,91 méteres, háromajtós, mely 125 lóerős teljesítménnyel és 200 km/h-s végsebességgel rendelkezik, amivel bőven kielégíti az átlagos igényeket – nem is beszélve a 621 kilométeres hatótávról. A Nanoflowcell különlegessége azonban nem az új koncepciókban, hanem az energiatárolási módszerükben rejlik: mindkét tanulmányautó esetében elvetették az általában használt akkucsomagokat, hogy hatalmas tartályokra cseréljék őket, melyeket különleges folyadékkal töltenek meg.

A rendszer igencsak bonyolult, de a lényeg a folyékony elektrolitokban rejlik, melyből az autó képes kinyerni az energiát. Ennek a megoldásnak több előnye is van, mint például a hatékonyság és a gyorsabb töltési lehetőség. A nagyobbik típusban egyébként két óriási, 250 literes tartály található, melyek amellett, hogy biztosítják a tetemes hatótávot, magyarázatot adnak a hatalmas össztömegre is. A kisebbik modell mindössze 350 literből gazdálkodik, ami két 175 literes tartályból jön ki, ám a kisebb teljesítménynek és tömegnek köszönhetően így is 200 kilométerrel nagyobb, azaz 1000 kilométeres hatótávval büszkélkedhet, ami már a hagyományosabb üzemanyaggal közlekedő autók esetében is szép teljesítmény.

A két modell jelenleg még tanulmány státuszban van, ám amíg a kisebbik egyelőre még tesztelési szakaszban van, és több változtatást is el kell majd végezni a sorozatgyártáshoz, addig a Quant F szinte késznek tekinthető. A németek szerint ugyanis az autó kívülről már készen áll, míg belül már csak néhány apróság van hátra, hogy megkapjon minden engedélyt a forgalomba helyezéshez. Kíváncsian várjuk az első rendszámos példányokat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.