Egy méretes standon mutatták meg nekünk, hogy nem tűntek el, sőt! Rögtön két modellel készültek, a Quant F és a Quantino képében. A fiatal márka természetesen az elektromos autózás terén szeretne üstökösként berobbanni a piacra, ami persze elnézve a villanyos modellek népszerűségét, nem is csoda. A nagyobbik típus a tavaly bemutatott tanulmány továbbfejlesztett verziója, így a külsőségek tekintetében nem is változott sokat az autó, noha eközben fontos módosításokat hajtottak végre a mérnökök.
Például új, karbon monocoque kabint kapott a Quant F, mely nagyobb belső teret eredményezett, de a hajtásláncon is módosítottak. A 800 kilométeres hatótávval kecsegtető elektromos autó nem kevesebb, mint 5,25 méter hosszú és 2,3 tonna. Mindezek ellenére a gyáriak 2,8 másodperces 0–100-as sprintet ígérnek, míg a végsebességet 300 km/h-ban határozták meg. Ezeket az adatokat elnézve cseppet sem csodálkozunk az 1090 lóerős teljesítményen, mely immáron egy kétsebességes váltón keresztül jut el mind a négy kerékhez.
Míg a hatalmas sportautó az ínyencebb vásárlókat szeretné majd megszólítani a jövőben, addig a Quantino névre hallgató kisebb modell szélesebb körben biztosítaná a gyártó elérhetőségét. Az újdonság egy 2+2 üléses, mindössze 3,91 méteres, háromajtós, mely 125 lóerős teljesítménnyel és 200 km/h-s végsebességgel rendelkezik, amivel bőven kielégíti az átlagos igényeket – nem is beszélve a 621 kilométeres hatótávról. A Nanoflowcell különlegessége azonban nem az új koncepciókban, hanem az energiatárolási módszerükben rejlik: mindkét tanulmányautó esetében elvetették az általában használt akkucsomagokat, hogy hatalmas tartályokra cseréljék őket, melyeket különleges folyadékkal töltenek meg.
A rendszer igencsak bonyolult, de a lényeg a folyékony elektrolitokban rejlik, melyből az autó képes kinyerni az energiát. Ennek a megoldásnak több előnye is van, mint például a hatékonyság és a gyorsabb töltési lehetőség. A nagyobbik típusban egyébként két óriási, 250 literes tartály található, melyek amellett, hogy biztosítják a tetemes hatótávot, magyarázatot adnak a hatalmas össztömegre is. A kisebbik modell mindössze 350 literből gazdálkodik, ami két 175 literes tartályból jön ki, ám a kisebb teljesítménynek és tömegnek köszönhetően így is 200 kilométerrel nagyobb, azaz 1000 kilométeres hatótávval büszkélkedhet, ami már a hagyományosabb üzemanyaggal közlekedő autók esetében is szép teljesítmény.
A két modell jelenleg még tanulmány státuszban van, ám amíg a kisebbik egyelőre még tesztelési szakaszban van, és több változtatást is el kell majd végezni a sorozatgyártáshoz, addig a Quant F szinte késznek tekinthető. A németek szerint ugyanis az autó kívülről már készen áll, míg belül már csak néhány apróság van hátra, hogy megkapjon minden engedélyt a forgalomba helyezéshez. Kíváncsian várjuk az első rendszámos példányokat.