Az E-tron azonban igencsak borsos árcédulával ijesztgetheti majd a vásárlókat. Most azonban nézzük, hogy mennyit kell a kereskedésben hagynunk, ha egy hagyományos Q7-tel szeretnénk távozni onnan. A jelenleg csupán kétféle 3,0 literes erőforrással elérhető hatalmas hobbiterepjáró esetében legolcsóbban 17 900 220 forintért úszhatjuk meg a vásárlást, amiért a 272 lóerős dízelt találjuk a motorháztető alatt. Amennyiben az erősebbik, 333 lóerős benzines változatot szeretnénk terelgetni, úgy közel 1,2 millió forinttal többet kell magunkkal vinnünk.
Egyébként nagy valószínűséggel, akárcsak az előd esetében, ezúttal is a dízel variánsnak lesz nagyobb keletje a piacon, hiszen amellett, hogy jóval olcsóbban mérik, a gyári adatok szerint 2 literrel kevesebb üzemanyagot vesz magához (5,7 l/100 km). A menetteljesítmények terén sem kell szégyenkeznie, hiszen hiába a 61 lóerős deficit, az izmosabb motorral ellátott Q7 6,1 másodpercével szemben csupán 2 tizeddel marad alul az öngyulladós.
Ahogyan azt a prémiummárkák esetében már megszokhattuk, az Audi is igen bőkezűen méri a felszereltséget, ennek megfelelően az árcéduláknál vastagon fogott a ceruza, noha a metálfényezésért a konfigurátor szerint nem kér felárat a hazai importőr. Ugyanakkor amennyiben egyszerű bőrülést szeretnénk az autónkban tudni, máris elkezdődik az ámokfutás, melynek végén akár rögvest 1,5-3,5 millió forintnyi pluszt láthatunk az opciós listánk végösszegrovatában.
Ezek az összegek olyan elemekből adódhatnak össze, mint az 509 ezer forintos harmadik üléssor, a 143 ezer forintos ülésfűtés, a 403 ezer forintos ülésszellőztetés, a szintén 403 ezer forintos elektromos ülésállítás vagy az 1,24 milliós komfortülések – és akkor a kiindulópontként szolgáló 933 ezres Valcona bőrülésről még nem is beszéltünk. A rendszer azonban bonyolult, minden színhez más kötelezően választandó extrák társulnak. Az utastér bőrbe borítása 2,3 millió forint. Ha az alap 18 hüvelykes kerék helyett inkább 19-est szeretnénk, minimum 348 ezret kell a kasszánál hagyni, 1,1 millióért pedig 21 colos felniket is választhatunk. A teljes S-line csomag – optikai kiegészítők, sportkormány, bőr belső stb. – 2,3 millió forintba kerül, mellyel jó vásárt csinálhatunk. A Matrix LED fényszórók 945 ezer forintba kerülnek, a legdrágább Bang & Olufsen hangrendszer 23 hangszóróval 2,25 millió forintot kóstál. És akkor még mindig csak a látványelemekről és a kényelmi extrákról esett szó. Az adaptív légrugózás ára 751 ezer forint, a távolságkövető tempomatot, a táblafelismerőt és a sávtartó magában foglaló Túra asszisztenscsomagé 692 ezer. Ha ezt beikszeljük, akkor máris további 692 ezernyi kötelezően választandó opciót találunk a listán, a Város asszisztenscsomagot, melyhez az Audi érzékelő rendszere és az automatikus parkolássegítő jár.
A sort napestig folytathatnánk, de a lényeg már ennyiből is egyértelmű. Hiába a 18 millió forint alatti alapár, amennyiben egy jobban felszerelt példánnyal szeretnénk gazdagodni, nem ússzuk meg 20 vagy inkább 22 millió forint alatt. Ez persze nincs másként a konkurensek esetében sem.
A jövőben egyébként az E-tron mellett a 3.0 TDI 218 lóerős változata is bemutatkozhat, a benzinesek terén a 2.0 TFSI 252 vadlovat megmozgató verziója is megjelenhet a kínálatban – noha utóbbit inkább az Egyesült Államok és Ázsia kedvéért szerelték be az autóba a gyáriak, így nem biztos, hogy hazánkban is elérhető lesz.