Kategóriájához méltó árcédulát kapott az Audi Q7

Az európai premierjét a genfi autószalonon ünneplő vadonatúj Audi Q7 nemrégiben már hazánkban is elérhetővé vált.

Kenéz Tibor
2015. 03. 19. 5:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az E-tron azonban igencsak borsos árcédulával ijesztgetheti majd a vásárlókat. Most azonban nézzük, hogy mennyit kell a kereskedésben hagynunk, ha egy hagyományos Q7-tel szeretnénk távozni onnan. A jelenleg csupán kétféle 3,0 literes erőforrással elérhető hatalmas hobbiterepjáró esetében legolcsóbban 17 900 220 forintért úszhatjuk meg a vásárlást, amiért a 272 lóerős dízelt találjuk a motorháztető alatt. Amennyiben az erősebbik, 333 lóerős benzines változatot szeretnénk terelgetni, úgy közel 1,2 millió forinttal többet kell magunkkal vinnünk.

Egyébként nagy valószínűséggel, akárcsak az előd esetében, ezúttal is a dízel variánsnak lesz nagyobb keletje a piacon, hiszen amellett, hogy jóval olcsóbban mérik, a gyári adatok szerint 2 literrel kevesebb üzemanyagot vesz magához (5,7 l/100 km). A menetteljesítmények terén sem kell szégyenkeznie, hiszen hiába a 61 lóerős deficit, az izmosabb motorral ellátott Q7 6,1 másodpercével szemben csupán 2 tizeddel marad alul az öngyulladós.

Ahogyan azt a prémiummárkák esetében már megszokhattuk, az Audi is igen bőkezűen méri a felszereltséget, ennek megfelelően az árcéduláknál vastagon fogott a ceruza, noha a metálfényezésért a konfigurátor szerint nem kér felárat a hazai importőr. Ugyanakkor amennyiben egyszerű bőrülést szeretnénk az autónkban tudni, máris elkezdődik az ámokfutás, melynek végén akár rögvest 1,5-3,5 millió forintnyi pluszt láthatunk az opciós listánk végösszegrovatában.

Ezek az összegek olyan elemekből adódhatnak össze, mint az 509 ezer forintos harmadik üléssor, a 143 ezer forintos ülésfűtés, a 403 ezer forintos ülésszellőztetés, a szintén 403 ezer forintos elektromos ülésállítás vagy az 1,24 milliós komfortülések – és akkor a kiindulópontként szolgáló 933 ezres Valcona bőrülésről még nem is beszéltünk. A rendszer azonban bonyolult, minden színhez más kötelezően választandó extrák társulnak. Az utastér bőrbe borítása 2,3 millió forint. Ha az alap 18 hüvelykes kerék helyett inkább 19-est szeretnénk, minimum 348 ezret kell a kasszánál hagyni, 1,1 millióért pedig 21 colos felniket is választhatunk. A teljes S-line csomag – optikai kiegészítők, sportkormány, bőr belső stb. – 2,3 millió forintba kerül, mellyel jó vásárt csinálhatunk. A Matrix LED fényszórók 945 ezer forintba kerülnek, a legdrágább Bang & Olufsen hangrendszer 23 hangszóróval 2,25 millió forintot kóstál. És akkor még mindig csak a látványelemekről és a kényelmi extrákról esett szó. Az adaptív légrugózás ára 751 ezer forint, a távolságkövető tempomatot, a táblafelismerőt és a sávtartó magában foglaló Túra asszisztenscsomagé 692 ezer. Ha ezt beikszeljük, akkor máris további 692 ezernyi kötelezően választandó opciót találunk a listán, a Város asszisztenscsomagot, melyhez az Audi érzékelő rendszere és az automatikus parkolássegítő jár.

A sort napestig folytathatnánk, de a lényeg már ennyiből is egyértelmű. Hiába a 18 millió forint alatti alapár, amennyiben egy jobban felszerelt példánnyal szeretnénk gazdagodni, nem ússzuk meg 20 vagy inkább 22 millió forint alatt. Ez persze nincs másként a konkurensek esetében sem.

A jövőben egyébként az E-tron mellett a 3.0 TDI 218 lóerős változata is bemutatkozhat, a benzinesek terén a 2.0 TFSI 252 vadlovat megmozgató verziója is megjelenhet a kínálatban – noha utóbbit inkább az Egyesült Államok és Ázsia kedvéért szerelték be az autóba a gyáriak, így nem biztos, hogy hazánkban is elérhető lesz.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.