Korábbi írásunkban már az elektromos változatról, az E-tron modellről is minden fontos információt leírtunk, azonban a kizárólag villanymotorral hajtott R8-ról nem közölt még fotókat a gyártó. Ma szerencsére megkaptuk a várva várt képeket, amelyeket ezúttal meg is mutatunk. A fotókon nagyon látszik, hogy egytől egyig számítógépes rajzok, de hivatalosak, vagyis a végső kinézet tényleg ilyen lesz, s reméljük, hogy a Genfben lévő kollégák élőben is megcsodálhatják, illetve lefényképezhetik az újdonságot.
Csak emlékeztetésképp: az elektromos R8 két villanymotorja összesen 462 lóerőt és 920 newtonmétert állít csatasorba, ami 3,9 másodperces 0–100-as sprintidőhöz segíti a nehézbombázót. Viszont a legmeglepőbb adat nem ez, hanem a 450 kilométeres hatótáv, amely elektromos autóhoz képest nagyon sok. Persze ehhez óriási akkura van szükség: a padlólemezbe, T alakban beépített akku kapacitása 92 kilowattóra, ami bár nem tesz túl jót a tömegnek, garantáltan alacsony tömegközéppontról gondoskodik.
A kiváló hatótávban fontos szerepe van a szuperautók között kivételesen alacsony, 0,28-os cW-értéknek is. Az Audi nem titkoltan kommunikálja, hogy az R8 E-tron hiába kerül szériagyártásba, guruló kutatólaborként kezeli, s nagyon várja a vásárlók tapasztalatait, visszajelzéseit, hiszen nem kérdés, hogy az elektromos technológiát a cég a hagyományos modellsorozatokban is használni kívánja. Az R8 E-tron még idén rendelhető lesz, egyelőre ismeretlen áron.